سلامت نیوز :تخصصان بیمارستان زنان بریگهام در یك آزمایش جدید دریافته‌اند زنانی كه در شیفت شب كار می‌كنند كمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست هستند.

به گزارش ایسنا، دكتر ایوا شرن همر ـ محقق آزمایشگاه چانینگ در این بیمارستان، خاطرنشان ساخت: شیفت‌های كاری با افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های خاص و بیماری‌های مزمن مانند اختلالات گوارشی روده‌ای و معده‌ای، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت ارتباط دارند. با وجودی كه مشخص شده شیفت كاری شبانه با بروز برخی از سرطان‌ها مرتبط است، اما تاكنون تاثیر این فاكتور در بروز سرطان پوست ناشناخته بوده است.

به گزارش مجله اینترنتی ساینس دیلی، این محققان بر روی 58 هزار و 336 زن شركت كننده در «تحقیق سلامت پرستاران» مطالعه كردند كه 10 هزار و 799 نفر از آن‌ها به سرطان پوست مبتلا شده بودند. این مطالعه طی یك دوره 18 ساله پیگیری شد.

این متخصصان در بررسی‌های خود متوجه شدند زنان هر چه بیشتر در شیفت‌های چرخشی شبانه كار كنند، كمتر در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار خواهند داشت.

این یافته‌ها تایید می‌كند كه 10 سال یا بیشتر كار كردن در شیفت‌های شبانه خطر ابتلا به سرطان پوستی وخیم ملانوم را تا 44 درصد كاهش می‌دهد.

این یافته در مجله انستیتو ملی سرطان آمریكا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha