پنجشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 251720

دریافتی‌های جامعه پزشکی باید عادلانه شود

سلامت نیوز:عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه پزشکی در دریافت حقوق و مزایای خود طی ماه‌های اخیر با تأخیرهای طولانی روبه‌رو شده است.

به گزارش سلامت نیوز از خانه ملت، اکبر رنجبرزاده، با بیان اینکه با وجود برخی مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه، پزشکان خدمات مؤثری در حوزه سلامت انجام می‌دهند، تصریح کرد: به‌ هرحال جامعه پزشکی در معرض مشکلات موجود جامعه قرار گرفته و باید پذیرای معضلات به وجودآمده باشد؛ البته آنها باید در کاهش مشکلات در تمامی بخش‌ها از جمله حوزه پزشکی مشارکت کنند.

در حال حاضر پزشکان بسیاری هستند که هیچگونه منبع درآمدی دیگری نداشته و تنها در مراکز دولتی خدمت می‌کنند؛ اما در دریافت حقوق و دستمزد خود با تأخیرهای چند ماهه روبه‌رو شده‌اند. آنها گاهی برای رفع مشکلات خود باید به دریافت وام از بانک‌ها متوسل شوند.


فشارهای تحمیل شده به پزشکان نباید به مردم منتقل شود
وی با تاکید بر اینکه پزشکان در اکثر شهرستان‌های کشور با سختی زندگی خود را می‌گذرانند، گفت:آنها با همه کمبودها و کاستی‌ها به مردم خدمت می‌کنند؛ بنابراین دولت باید تلاش کند، تا شرایط زندگی بهتر را برای این قشر فراهم کند؛ زیرا برخی مشکلات بهوجود آمده در حوزه سلامت، تا حدی برای پزشک قابل تحمل و پذیرش است و پس از آن، فشارها و مشکلات به مردم منتقل می‌شود که بهطور حتم، چنین شرایطی برای هیچ مسئولی خوشایند نیست.

دولت و مجلس باید مراقبت‌های لازم را برای کاهش مشکلات حوزه سلامت انجام داده و در بخش دریافتی‌های پزشکان، عدالت نسبی ایجاد شود؛ یعنی نمی‌توان 80 درصد پزشکان را دچار مشکل دید و مابقی هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه از پزشکان خدمت‌کننده در مناطق محروم باید حمایت‌های بیشتری صورت گیرد، افزود: وجود دغدغه در زندگی پزشکان به لحاظ مالی به نفع جامعه نیست و دغدغه پزشکان باید به حد ممکن کاهش داد.

جامعه پزشکی منشاء خدمات بزرگی در جامعه بوده و بهبود بیمار، نخستین هدف یک پزشک است. البته کارکنان حوزه سلامت هم در کنار پزشکان خدمات موثری را به جامعه هدف خود، در مراکز درمانی و مطب‌ها ارائه می‌دهند؛ امیدواریم با ایجاد شرایط مناسب کاری و زندگی برای پزشکانی که درخط مقدم خدمت‌رسانی به بیماران هستند دغدغه‌ها کاهش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha