سلامت نیوز :معاون درمان انجمن تالاسمی خراسان رضوی گفت: انجمن بیماران تالاسمی استان، خدمات درمانی برای كیفیت زندگی این بیماران ارائه می‌دهد.

سیدمحمدرضا حسینی یزدی در حاشیه جشن بیماران تالاسمی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: انجمن بیماران تالاسمی خدمات درمانی را برای افزایش كیفیت زندگی این بیماران، رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهد.
كارشناس بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی افزود: انجمن بیماران تالاسمی خراسان رضوی تفاهمنامه‌ای با بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، بدون محدودیت زمانی، امضا كرده، كه در این تفاهمنامه، تمام كارهای درمانی این بیماران خاص از جمله عمل جراحی به صورت رایگان انجام می‌شود.

* تلاش انجمن جلوگیری از تولد فرزندان مبتلا به تالاسمی ماژور است
وی تصریح كرد: سعی انجمن تالاسمی و معاونت درمانی این است كه از تولد فرزندان تالاسمی ماژور پس از ازدواج بیماران تالاسمی مینور، پیشگیری كند و در این زمینه نیاز به حمایت مادی و معنوی خیران است، چون درمان این بیماری امكانپذیر نیست و استفاده از داروها برای بیماران، هزینه‌های سنگینی در بردارد.
وی ادامه داد: در راستای تفاهمنامه‌های معاونت دارو و درمان انجمن تالاسمی خراسان رضوی، پس از آزمایشاتی كه زوج تالاسمی قبل از 12 هفتگی جنین می‌دهند، در صورت اینكه جنین مبتلا به تالاسمی ماژور باشد، پس از امضای تفاهمنامه‌ای با بیمارستان ام‌البنین مشهد، با نامه پزشكی و در مراحل قانونی، سقط جنین مبتلا به تالاسمی در این بیمارستان به صورت رایگان انجام می‌شود.

*تالاسمی ماژور یك اختلال خونی بسیار جدی است
معاون دارو و درمان بیماران تالاسمی خراسان رضوی، در تشریح بیماری تالاسمی ماژور گفت: این بیماری یك اختلال خونی بسیار جدی است كه در آن فرد مبتلا نمی‌تواند به اندازه هموگلوبین تولید كند و روند اكسیژن رسانی بافت‌ها دچار اختلال می‌شود، كه در نتیجه تزریق مكرر خون، آهن اضافی در بدن تجمع كرده و مشكلاتی را برای بیماران به همراه دارد.
حسینی در پایان گفت: البته بیماران تالاسمی می‌توانند ازدواج كنند، هر چند نمی‌توانند صاحب فرزند بشوند، اما می‌توانند از زندگی لذت ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha