سلامت نیوز : رئیس سازمان نظام پزشكی گفت: گله‌گزاری‌ها درباره لغو تعرفه‌گذاری نظام پزشكی مربوط به زمان بحث‌های كارشناسی بود. اكنون تعرفه‌گذاری این خدمات برای بخش خصوصی مطابق قانون به عهده دولت است و نظام پزشكی بر اساس آن عمل می‌كند البته نظرات كارشناسی خود را به وزارت بهداشت و رفاه اعلام كرده‌ایم.

شهاب الدین صدر در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: تعرفه‌گذاری خدمات پزشكی برای سال 90 مطابق برنامه توسعه پنجم هم برای بخش دولتی و هم خصوصی از سوی دولت و باهماهنگی نظام پزشكی با وزارت بهداشت و وزارت رفاه تعیین می‌شود بر همین اساس یك كمیته كاری مشترك بین این 3 دستگاه برای تعیین تعرفه‌ها تشكیل شده و تقریباً تفاهم كامل بین سازمان نظام پزشكی و دولت برای تعیین تعرفه‌ها برقرار است.

وی ادامه داد: هیچ مشكل خاصی برای تعیین تعرفه‌های پزشكی سال آینده چه برای بخش دولتی و چه خصوصی وجود ندارد و این تعرفه‌ها مطابق قانون بعد از نهایی شدن با تصویب هیئت وزیران اعلام می‌شود.

صدر گفت: امیدواریم اعتباراتی كه در قانون برنامه توسعه پنجم برای بخش سلامت از محل صرفه‌جویی یارانه‌ها در نظر گرفته شده است و حدود 5 هزار میلیارد تومان است در بودجه سال 90 برای بخش سلامت تصویب شود تا به این ترتیب با تقویت بیمه‌ها و اعتبارات نظام سلامت شاهد واقعی‌تر شدن تعرفه‌های پزشكی به خصوص در بخش دولتی باشیم و فشار غیر واقعی بودن تعرفه‌ها به مردم تحمیل نشود.

رئیس كل سازمان نظام پزشكی افزود: گله‌گزاری های سازمان نظام پزشكی درباره لغو اختیار تعرفه‌گذاری مربوط به قبل از زمان مصوبه مجلس بود و اكنون ما نیز تابع قانون برنامه هستیم و اگر فردی غیر این موضوع را اعلام كند نظر شخصی خود را اعلام كرده و نظر سازمان نظام پزشكی نیست. هیچ مصوبه‌ای هم درباره تعرفه‌های پزشكی سال آینده در سازمان نظام پزشكی وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر میزان افزایش تعرفه های سال آینده و زمان اعلام آن گفت: هنوز برآورد دقیقی درباره میزان افزایش تعرفه های پزشكی نداریم زیرا باید با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت تمام شده خدمات پزشكی و میزان تورم سال آینده محاسبه شود تا بر اساس آ‌ن تصمیم گیری شود.

صدر ادامه داد: درباره زمان اعلام تعرفه‌های خدمات پزشكی نیز ما معتقدیم باید تعرفه‌ها قبل از اول فروردین سال 90 مشخص و اعلام شود زیرا مردم مراجعه می‌كنند و حتی اگر تعرفهها هیچ تغییری هم نكند باید قبل از این تاریخ تعرفه‌های جدید اعلام شود اما معمولاً دولت با چند ماه تأخیر تعرفه‌ها را اعلام می‌كند كه مشكل ساز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha