سلامت نیوز :موارد انتقال عفونت‌های ویروسی از خون‌های اهدایی در كشور بسیار ناچیز و براساس آمار‌ها كمتر از 0.2 درصد است كه این میزان بسیار كمتر از شیوع این بیماری‌ها در جامعه است.
فاطمه السادات نوبخت متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح كرد: تأمین حداكثر سلامتی خون و فرآورده‌های خونی از وظایف مهم و اساسی مراكز تهیه و فرآوری خون است.
وی گفت: عوامل متعددی به عنوان تهدید كننده سلامتی خون وجود دارند و از بین آن ها میكروارگانیسم‌ها به خصوص ویروس‌ها درصدر عمده این عوامل را شامل می‌شوند.
نوبخت با بیان اینكه خون‌های اهدایی در ایران بسیار سالم است تأكید كرد: موارد انتقال عفونت‌های ویروسی از خون‌های اهدایی در كشور بسیار ناچیز و براساس آمار‌ها كمتر از 0.2 است كه این میزان بسیار كمتر از شیوع این بیماری‌ها در جامعه است.
وی اظهار داشت: اهمیت مصاحبه و شرح حال گیری به عنوان روشی ساده، ارزان و مطمئن برای غربالگری اهدا كنندگان دلالت دارد كه در كشورمان توجه به موارد فوق بسیار خوب است و در واقع همین توجه موجب كاهش قابل ملاحظه‌ موارد انتقال عفونت ویروسی از خون‌های اهدایی شده است.
نوبخت خاطرنشان كرد: براساس شواهد مختلف سالمترین و قابل اعتماد ترین داوطلبان برای اهدای خون را اهدا كنندگان مستمر تشكیل می‌دهند و بهره گیری از آنان به لحاظ تضمین سلامت و كفایت خون، هدف نهایی تلاش تمامی مراكز جمع آوری خون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha