قائم مقام سازمان اورژانس کشور گفت: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ آمبولانس به منطقه زلزله زده تازه‌آباد کرمانشاه اعزام شده است.

اعزام ۲ اتوبوس آمبولانس و ۱۲ آمبولانس به تازه‌آباد/ پرواز بالگردهای اورژانس بر فراز آسمان کرمانشاه

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان اورژانس کشور گفت: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ آمبولانس به منطقه زلزله زده تازه‌آباد کرمانشاه اعزام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،مجتبی سیف قائم مقام اورژانس کشور   با اشاره به وقوع زلزله در تازه آباد کرمانشاه و آماده باش اورژانس کشور اظهار کرد: بامداد امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر در عمق 8 کیلومتری تازه آباد و  منطقه ثلاث باباجانی کرمانشاه را لرزاند و بر اثر وقوع این زمین لرزه، شهرهای سرپل‌ذهاب، روانسر، ثلاث باباجانی تحت تأثیر  قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد:استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، همدان به دلیل وقوع زمین لرزه 5.9 ریشتری تازه آباد به حالت آماده باش کامل قرار گرفته و تیم‌هایی از اورژانس کشور به تازه‌آباد و ثلاث باباجانی کرمانشاه اعزام شده‌اند.

مشکلات آب و برق مناطق زلزله زده برطرف شده است

قائم مقام سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه برق 35 روستا که بر اثر زمین‌لرزه قطع شده بود، در حال حاضر وضعیت به حالت عادی برگشته است، افزود: آب شرب 10 روستای تازه ‌آباد کرمانشاه و دیگر مناطق زلزله زده وصل شده است و در حال حاضر هیچ گونه مشکلی از این نظر در این منطقه وجود ندارد.

سیف اظهار کرد: تعداد مصدومان زمین‌لرزه 5.9 ریشتری تازه‌آباد به 241 نفر رسیده است،  تعدادی به دلیل فرار و پس از حادثه مجروح و برخی دیگر به خاطر ریزش سقف دچار آسیب شده‌اند.

پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدومان انتقالی

وی اظهار کرد: با وقوع زمین‌لرزه دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 12 آمبولانس به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و اورژانس هوایی به محض روشن شدن هوا  برای ارزیابی دقیق تر بر فراز آسمان کرمانشاه به  پرواز در آمدند و در حال آماده سازی برای انتقال مصدومان احتمالی هستند.

قائم مقام سازمان اورژانس کشور گفت: زمین لرزه 5.9 ریشتری تازه‌آباد متأسفانه 2 فوتی بر جای گذاشته است که یک آقای 70 ساله در ثلاث باباجانی و یک زن باردار در اسلام‌آباد غرب جان خود را بر اثر این حادثه از دست دادند.                                                   
                                                                                   
                                                                                                                

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha