یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

شاید همیشه از دور به افراد موفق نگاه کرده و پرسیده‌اید چرا اینقدر موفق هستند؟ واقعیت این است که این موفقیت یک شبه به وجود نیامده و نتیجه ویژگی‌های شخصی و چیزهایی است که سعی کرده‌اند به دست بیاورند یا درون‌شان تقویت کنند. اگر کار تازه‌ای را شروع کرده اید باید از همین ابتدا عزم‌تان را جزم کنید برای به دست آوردن موفقیت اما باید بدانید این کار سختی‌هایی هم دارد و باید ویژگی‌هایی را درون‌تان تقویت کنید.

تفاوت‌های افراد موفق با دیگران

سلامت نیوز: شاید همیشه از دور به افراد موفق نگاه کرده و پرسیده‌اید چرا اینقدر موفق هستند؟ واقعیت این است که این موفقیت یک شبه به وجود نیامده و نتیجه ویژگی‌های شخصی و چیزهایی است که سعی کرده‌اند به دست بیاورند یا درون‌شان تقویت کنند. اگر کار تازه‌ای را شروع کرده اید باید از همین ابتدا عزم‌تان را جزم کنید برای به دست آوردن موفقیت اما باید بدانید این کار سختی‌هایی هم دارد و باید ویژگی‌هایی را درون‌تان تقویت کنید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، تمرکز بر کار و اهداف یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که به آن نیاز دارید. افراد بسیار موفق چیزهایی را که باعث کم شدن تمرکزشان بر اهداف می‌شوند حذف می‌کنند چون این حواس پرتی‌ها میزان بهره‌وری‌شان را پایین می‌آورد.
  قرار نیست به همه مسائل به یک اندازه اهمیت دهید. توانایی اولویت‌بندی مسائل کاری ویژگی افراد موفق است. باید بتوانید اولویت‌بندی کنید و به هر مسأله‌ای به اندازه‌ای که اولویت دارد و مهم است اهمیت دهید و خب مسائلی را حذف کنید. در این شرایط اگر مسأله‌ای یک دفعه پیش بیاید بیش از آنچه لازم است به آن اهمیت نمی‌دهید و می‌توانید بخوبی در جایی که لازم است قرارش دهید.
  تعادل میان کار و زندگی همیشه مهم است و موفق‌ها آن را بخوبی ایجاد می‌کنند. اگر نتوانید این تعادل را ایجاد کنید هم تمرکزتان بهم می‌ریزد و هم نمی‌توانید مسائل را اولویت‌بندی کنید که در نتیجه بهره‌وری‌تان پایین می‌آید. برای هرچیز چه در کار و چه در زندگی، زمان و محدوده‌ای مشخص کنید. مثلاً از خواب‌تان نزنید و مسائل کاری را به منزل نبرید و در مقابل هنگام کار به مسائل خانوادگی نپردازید. این تعادل آرامش ذهنی و روحی و حتی سلامت جسمی را برایتان ایجاد می‌کند.
  فکر نکنید اگر به دیگران و بخصوص رقیبان‌تان کمک کنید آنها از شما موفق‌تر می‌شوند و موقعیت‌تان به خطر می‌افتد. افراد موفق با کمک کردن شبکه‌ای دوستانه و بسیار ارزشمند ایجاد می‌کنند که می‌توانند هنگام بروز مشکلات و یاد گرفتن مسائل جدید روی آنها حساب کنند. برعکس آنچه فکر می‌کنید این کار افراد را به پیشرفت نزدیک می‌کند.
  اکتفا کردن به دانسته‌های قبلی ویژگی افراد ناموفق است و آنها که موفقند مدام در حال یادگیری هستند. مسائل جدیدی که در کار نیاز دارند یاد می‌گیرند و اگر شکست بخورند از شکست هایشان درس می‌آموزند.
  افراد موفق فقط خودشان حرف نمی‌زنند بلکه حرف‌های دیگران را خوب می‌شنوند. چه همکاران باشند، چه مدیر و چه رقبا. وقتی شنونده خوبی باشید می‌توانید مشکلات دیگران را حل کنید و از مسائلی که در کار ایجاد می‌شود باخبر شوید. ضمن اینکه شنیدن مسائل مختلف باعث می‌شود بهتر در فضای کار و کار تیمی قرار بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha