سلامت نیوز : رئیس فراكسیون مبارزه با مواد مخدر مجلس گفت: اگر دولت برای ارتقای كمپ‌های ترك اعتیاد لایحه به مجلس بفرستند، مجلس آمادگی اختصاص منابع مالی برای كمپ‌های ترك اعتیاد را دارد.

اكبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با  فارس، در خصوص كمپ‌ها و مراكز نگهداری معتادان كه اقدامات غیرعلمی برای نگهداری از معتادان انجام می‌دهند اظهار داشت: این كمپ‌ها و مراكز باید مجوز داشته باشند كه البته در مجموع اثرگذاری آنها در دور كردن معتادان از مواد مخدر و پاك شدن هر چه بیشتر جامعه اثرگذار است.

وی افزود: فعالیت مراكز غیرمجاز ترك اعتیاد نتایج معكوسی به بار خواهد آورد كه اثر مثبت عملكرد كمپ‌های مجاز را خنثی می‌كند.

رنجبرزاده تصریح كرد: معتقدیم هر نهادی كه بتواند جامعه را به سمت سلامت و عاری از مواد مخدر پیش ببرد باید حمایت شود ولی متولیان امر باید زمینه نظارت و قانونی عمل كردن این مراكز را فراهم كنند.

وی گفت: دولت و مجلس باید در این زمینه همكاری كنند و پیشنهادات خود را به صورت طرح یا لایحه برای تصویب به مجلس ببرند تا منابع اعتباری آن در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس، بیش از یك سال از مطرح‌شدن موضوع مبارزه با كمپ‌های غیرمجاز ترك اعتیاد كه رشد قارچ گونه دارند و با اقداماتی مانند سگ درمانی، ضرب و شتم و انداختن معتاد به داخل آب سرد در زمستان به ترك اعتیاد معتادان اقدام می‌كنند می‌گذرد اما هنوز اقدام جدی مسئولان برای كنترل این مسئله گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha