سلامت نیوز : نایب‌رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: در چهارشنبه آخر سال به خاطر انفجار مواد منفجره، بیشتر افراد تماشاچی و رهگذران آسیب‌ می‌بینند همچنین ورود تركش‌های مواد منفجره به چشم، زخم قرنیه را به وجود می‌آورد؛ 20 درصد از افراد آسیب‌دیده در این روز بینایی خود را از دست می‌دهند.

امین‌الله نیك‌اقبالی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اثرات سوء آخرین چهارشنبه سال كه معروف به چهارشنبه سوری است، اظهار داشت: اصولاً هیچ كسی مخالف شادمانی نیست اما باید به این نكته توجه داشت كه رعایت نكردن موارد ایمنی خصوصاً در این روز، شادی‌ها را تلخ كرده و منجر به از دست دادن سلامت فرد و دیگران می‌شود.

وی گفت: متأسفانه چهارشنبه آخر سال، حوادث تلخی را به وجود می‌آورد كه این مسئله بیشتر به خاطر استفاده از مواد منفجره است؛ انفجار این مواد بیشتر موجب آسیب‌ رسیدن به پوست و پلك چشم می‌شود.

نایب‌رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران با بیان اینكه چشم یك عضو بسیار حساس و پیچیده است، افزود: تغییرات و صدمه به چشم حتی اگر به اندازه میلی‌متر و میكرون باشد، ساختار چشم را به هم می‌ریزد؛ ترمیم چشم به شكل اول بسیار سخت است و در بعضی از موارد نمی‌توان اقدامی انجام داد.

نیك‌اقبالی ادامه داد: در این روز به خاطر انفجار مواد منفجره، بیشتر افراد تماشاچی و رهگذران آسیب‌ می‌بینند همچنین ورود تركش‌های مواد منفجره به چشم كه بیشتر دست‌ساز هستند، زخم قرنیه را به وجود آورده و در بعضی از موارد نیز به نابینایی افراد منجر می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود رهگذران و تماشاچیان از عینك‌های محافظ استفاده كنند همچنین افرادی كه تنها یك چشم بینا و سالم دارند، برای جلوگیری از بروز هر گونه مشكل از منزل خارج نشوند.

نیك‌اقبالی خاطرنشان كرد: معمولاً بیمارستان‌هایی كه مربوط به چشم هستند، در روز چهارشنبه آخر سال، مراجعه‌كنندگان زیادی دارند و 20 درصد از افراد آسیب‌دیده در این روز بینایی خود را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha