هنوز متخصصان دلیل شروع این حملات را نمی‌دانند و مطمئن نیستند که دردهای همراه با نبض و حساسیت به نور میگرنی، دقیقا به چه دلیلی قربانیان خود را گرفتار می‌کنند. اما بررسی‌های متعدد پژوهشگران در مورد دلایل شروع این حملات، گزارش‌هایی که بیماران میگرنی در مورد وضعیت خود مطرح کرده‌اند، منجر به مشخص‌شدن برخی عوامل به‌عنوان زمینه‌سازان شدت‌گرفتن دردهای میگرنی شده است.

با دلایل عجیب آغاز دردهای میگرنی آشنا شوید

سلامت نیوز: هنوز متخصصان دلیل شروع این حملات را نمی‌دانند و مطمئن نیستند که دردهای همراه با نبض و حساسیت به نور میگرنی، دقیقا به چه دلیلی قربانیان خود را گرفتار می‌کنند. اما بررسی‌های متعدد پژوهشگران در مورد دلایل شروع این حملات، گزارش‌هایی که بیماران میگرنی در مورد وضعیت خود مطرح کرده‌اند، منجر به مشخص‌شدن برخی عوامل به‌عنوان زمینه‌سازان شدت‌گرفتن دردهای میگرنی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، ما در ادامه این مطلب، عجیب‌ترین عوامل تحریک‌کننده سردرد میگرنی را از زبان پژوهشگران با شما در میان می‌گذاریم.

قرص‌های جلوگیری از بارداری
اگر قصد صاحب فرزندشدن ندارید، راهی دیگر را برای جلوگیری از بارداری انتخاب کنید. مصرف قرص‌هایی که برای کاهش احتمال باردارشدن تولید می‌شوند، وضعیت هورمونی بدن شما را تحت‌تاثیر قرار داده و سردردهایتان را چندبرابر می‌کند. تغییرات مربوط به سطح استروژن در بدن، باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان این قرص‌ها، از شدت و فاصله اندک میان حملات میگرنی شکایت کنند. گذشته از این، تغییرات هورمونی از این دست، باعث می‌شود که زنان، حتی در صورت مصرف نکردن داروی خاصی، قبل از آغاز دوره عادت ماهیانه، بیشتر گرفتار سردرد میگرنی شوند.

غذاهای خوش‌نمک
اگر به مصرف فست‌فودها و غذاهای کنسروشده عادت دارید یا اینکه همیشه قبل از چشیدن طعم غذا به آن نمک می‌زنید، احتمالا بیشتر گرفتار سردردهای میگرنی می‌شوید. مصرف زیاد نمک، بر فشارخون شما تاثیر گذاشته و عروق‌ خونی‌تان را هم تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. گذشته از این، هرچه بیشتر نمک بخورید، بدن شما بیشتر دچار کمبود آب می‌شود و همه این عوامل، می‌تواند سردردهایتان را تشدید کند.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی
به جای خوردن شیرین‌کننده‌های مصنوعی که میزان قابل‌توجهی «آسپارتام» در خود جا داده‌اند، مصرف میوه را بیشتر کنید. محققان می‌گویند، این شیرین‌کننده‌ها، سطح سروتونین را در بدن تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و به همین دلیل می‌توانند زمینه‌ساز سردردهای میگرنی باشند.

تغییر ساعت بدن (جت لگ)
اگر به‌خاطر سفر‌های طولانی، ساعت بیولوژیک بدن شما به‌هم بخورد، احتمالا در روزهای بی‌خوابی و کلافگی بعد از آن، با سردرد شدیدی هم دست‌وپنجه نرم خواهید کرد. پروازهای طولانی و حضور بلندمدت شما در هواپیما، عروق خونی‌تان را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد و همین موضوع، بر شدت و طول سردردتان خواهد افزود.

تغییرات آب‌وهوایی
برای شما هم شاید پیش آمده باشد که در روزهای ابتدای هر فصل، با سردرد شدیدی روبه‌رو شده باشید. تغییرات آب‌وهوایی و تغییر در خشکی و رطوبت یا سردی و گرمی هوا، می‌تواند زمینه را برای بروز حملات میگرنی فراهم کند. به همین دلیل است که در ابتدای هر فصل، نیاز شما به مراجعه به پزشکتان و دریافت داروهای قوی‌تر برای تسکین این درد، بیشتر می‌شود.

تغذیه نامنظم
اگر به‌خاطر شرایط کاری یا حتی بی‌حوصلگی‌تان برای غذا درست‌کردن، ساعت غذا خوردن‌تان برهم بریزد و بی‌نظم شود، احتمالا بیشتر گرفتار سردردهای میگرنی می‌شوید. شمایی که با این درد درگیر هستید، باید هر روز در ساعات مشخصی، سه‌وعده غذای‌تان را بخورید و گذشته از آن، در طول روز هم مرتب میان‌وعده‌های بی‌ضرر مثل مغزها و میوه‌ها را مصرف کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha