روانشناس بالینی گفت: برای ازدواج باید بر اساس میزان ظرفیت و تحمل خود و شرایط فرد مقابل و به دور از هرگونه ترحمی تصمیم گیری کرد.

اسرار زندگی مجردی‌مان را به نامزدمان بگوییم یا خیر؟

سلامت نیوز:روانشناس بالینی گفت: برای ازدواج باید بر اساس میزان ظرفیت و تحمل خود و شرایط فرد مقابل و به دور از هرگونه ترحمی تصمیم گیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سمیرا درویشی روانشناس بالینی در گفت‌وگویی اظهار کرد: یكی از نکات بسیار مهم در جلسات خواستگاری این است که فرد تا چه حد می‌تواند اسرار زندگی خود را به فرد مقابل بیان کند؟ آیا اگر خطا و اشتباهی یا مسئله‌ای در زندگی‌اش رخ داده است، اجازه دارد آن را با نامزدش مطرح کند یا خیر؟، اینها سوالاتی است که اغلب ذهن بسیاری افراد را به خود مشغول کرده است و به دنبال راهکاری برای این موضوع هستند.

در زندگی نیز برای مسائل خود طبقه بندی داشته باشید

این روانشناس بالینی بیان کرد: در جلسات اول خواستگاری می‌توانید مسائلی را مطرح کنید که دیگران اطلاع و آگاهی دارند ولی خواستگارتان از آن بی اطلاع است مثلاً در محل و فامیل همه می‌دانند شما با یک ازدواج غیر موفق روبرو بوده‌اید بهتر است این نکته را قبل از قرار خواستگاری به اطلاع فرد مورد نظر برسانید که اگر با شنیدن این موضوع نظرش تغییر کرد، قبل از جلسات خواستگاری و ایجاد زحمات و مشکلات متوجه شود.

درویشی ادامه داد: گاهی ازدواج تا مراحلی پیش رفته است و به مرحله عروسی گرفتن نرسیده است، در این شرایط لازم نیست قبل از خواستگاری مشکلاتتان را اطلاع دهید، ولی در آخر جلسه اول خواستگاری باید برای فرد تشریح کنید؛ برخی از اسرار را که جز خانواده شما کسی از آن اطلاع ندارد نباید در جلسات اول بیان کنید، می‌توانید در مراحل بعد و به میزان اعتمادی که به فرد مقابل پیدا کرده‌اید، او را از این اسرار مطلع سازید.

وی افزود: هرگز نباید از اشتباهات و لغزش‌هایی که در دوران مجردی انجام داده‌اید و کسی هم از آن باخبر نیست سخنی به میان بیاورید زیرا گناهان وخطاها امری بین ما و خدای ما است و هیچ کس اجازه ندارد آبروی خود را جلوی دیگران ببرد؛ علاوه بر این هرگز از فرد مقابل نخواهید كه به اینگونه مسائل اشاره کند.

این روانشناس بالینی تشریح کرد: گفتن تمام جزئیات ( عصبانیت‌های موردی، بی‌نظمی‌های موردی، ضعف در مهارت‌های زندگی و غیره ) لازم نیست بیان کرد زیرا مفسده دارد و باعث نگرانی و ایجاد تردید خواهد شد و زمینه وسوسه‌های شیطانی را فراهم می‌آورد و ممکن است فرد مقابل اینگونه برداشت کند که مشکل بسیار بزرگ بوده و فقط قسمتی از آن گفته شده است.

درویشی ادامه داد: به همین ترتیب گفتن جزئیات و مسائلی که به زندگی مشترک مربوط نمی شود لازم نیست، همچنین پرسیدن از آنها هم لزومی ندارد بنابراین پرسش درباره اینکه چه گناهی مرتکب شده‌ای؟، چند تا خواستگار برایت آمده است؟، به خواستگاری چند نفر رفته‌اید؟، لازم نیست و گاهی توهین و بی‌حرمتی به شمار می ‌رود و پیامدهای منفی بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: از گفتن عیبی که خواستگاریتان را به هم می ‌زند، ابا نداشته باشید، چون در غیر این صورت خانه را در زمین سستی بنا کرده‌اید؛ عیبی که امکان دارد گفتن آن یک خواستگاری را به هم بزند، نگفتن آن یک زندگی را به هم خواهد زد.

این رواشناس بالینی یاد آوری کرد: اگر دارای نقص عضو یا بیماری هستید باید به طور کامل و به دور از ابهام در مورد شناخت نقص، ناتوانایی‌‌های آن و روش درمانش توضیح دهید؛ اگر فرد مقابل شما دارای نقص عضو یا بیماری است، نباید عجولانه و ناآگاهانه تصمیم بگیرید، بلکه باید بر اساس میزان ظرفیت و تحمل خود یا فرد مقابل و به دور از هرگونه ترحمی تصمیم ‌گیری کنید و هرگز به فکر تغییر اوضاع نباشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha