سلامت نیوز :معاون فنی و برنامه‌ریزی اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت از توزیع داروهای یارانه‌ای توسط داروخانه‌های هلال احمر سراسر کشور طبق ضوابط وزارت بهداشت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش  ایسنا، دکتر عبده زاده در همایش مدیران شرکت پخش سها هلال با بیان این مطلب گفت: این تصمیم با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های مراکز پخش دارو و داروخانه‌های هلال احمر اتخاذ شده و داروهای یارانه‌ای بر اساس ضوابط مقررات جاری وزارت بهداشت و بنا بر ضرورت در استانها توزیع خواهد شد.

وی با تقدیر از روند توسعه مراکز پخش دارو و تجهیز و اجرای طرح یکپارچه شدن داروخانه‌های هلال احمر ظرف یکسال گذشته، گفت: سیاست دولت توزیع عادلانه دارو در‌ اقصی نقاط کشور و مناطق محروم است و جمعیت هلال احمر و سازمان تدارکات پزشکی از طریق داروخانه‌ها و مراکز پخش هلال این امکان را فراهم ساخته‌اند که مردم در سراسر کشور به داروهای مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.

دکتر عبده زاده تصریح کرد: انتظار می رود که ظرف مدت 4 تا 5 سال مراکز پخش دارو هلال احمر در سراسر کشور ایجاد شده و هموطنان در تمامی نقاط کشور و بویژه مناطقی که بخش خصوصی امکان ایجاد داروخانه و مرکز پخش را ندارد از خدمات دارویی هلال احمر بهره مند شوند.

وی تعیین سازمان تدارکات به عنوان مرکز دپوی داروهای استراتژیک در مواقع بحرانی و بروز بلایای طبیعی را از دیگر سیاست‌های وزارت بهداشت برشمرد و گفت: انتظار می‌رود که شعب شرکت پخش سها هلال مرکز استان و شهرستانها را پوشش دهند و این مهم در سال 1390 عملیاتی شود.

وی در مورد مباحث مربوط به بازار ناسالم رقابت شرکت‌های دارویی و توزیع دارو ضمن پذیرش مشکلات واحد های تولیدی دارویی از جمله معضل نقدینگی صنعت دارو، از تلاش وزارت بهداشت برای رفع این مشکلات خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha