به دنبال شرایط نامطلوب و معوقات بسیار زیاد پرستاران مشهدی، یکی از پرستاران این شهر در نامه ای خطاب به معاونت پرستاری وزارت بهداشت مشکلات پرستاران این شهر را بر شمرده و خواستار رسیدگی به وضعیت موجود شده است.

برخی پرستاران بخش خصوصی مشهد حتی حقوق هم نمی گیرند/ کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات بیمارستانی

سلامت نیوز: به دنبال شرایط نامطلوب و معوقات بسیار زیاد پرستاران مشهدی، یکی از پرستاران این شهر در نامه ای خطاب به معاونت پرستاری وزارت بهداشت مشکلات پرستاران این شهر را بر شمرده و خواستار رسیدگی به وضعیت موجود شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری متن این پیام بدین شرح است:

سرکار خانم دکتر حضرتی

معاون محترم پرستاری وزارت بهداشت

متاسفانه شرایط بحرانی اقتصادی کشور و به ویژه بدهکاری بیمه ها که نتیجه طرح کارشناسی نشده  تحول سلامت می باشد سلامت بیماران، فشار کاری و انگیزه پرستاران را تحت تأثیر قرار داده و مشکلات بسیار زیادی را پیش روی این قشر شریف گذاشته است. .بنده دریکی از بیمارستانهای بزرگ و مرجع کشور یعنی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مقدس مشغول به کار می باشم. متاسفانه مدیران این بیمارستان اقدام به اجرای طرحهای من درآوردی و پروژه های شخصی کرده اند که موجبات نارضایتی سرپرستاران و پرستاران را ایجاد کرده و در این بحران مالی و کمبود نیروی انسانی شرایط را سخت تر نموده اند. در ذیل به بخشی از این مشکلات اشاره شده است:.

۱.حذف نیروهای منشی از بخشها و محول کردن شرح وظایف منشی ها به پرستاران و کمک بهیاران بخشها و ایجاد یک پست جدید در چارت نیروی انسانی که هیچگونه وجود قانونی در وزراتخانه ندارد. تشکیل این چارت جدید بنام کارشناسان him میباشد که در بخشهای یک الی دو یا سه نفر حضور دارند و مسئولیت شرح وظایف کارشناسان مدارک پزشکی  را عهده دار هستند.

۲. حذف منوی صبحانه برای پرسنل شبکار که در اثر فشار کاری و خستگی حتی نیاز به افزایش میان وعده نیمه شب دارند. که البته چنین تصمیمی را هیأت امنای دانشگاه برای کلیه بیمارستانها به جهت صرفه جویی در منابع تصویب کرده اند و متاسفانه بیمارستان امام رضا در اجرای این طرح پیش قدم بوده است.

۳. کمبود شدید نیروی کمک بهیار و عدم جایگزینی نیروهای بازنشسته و حذف شده از سیستم و افزایش نارضایتی بیش از پیش مددجویان از سیستم درمان که البته این مورد هم در کلیه بیمارستانهای دانشگاهی مشهد مشهود است.

۴.کمبود لوازم مصرفی هتلینگ در بیمارستان که موجب آسیب رسانی مستقیم به مددجویان و حتی پرستاران و کمک بهیاران که خط اول درمان هستند، می شود. مثلآ کمبود شدید سرنگها به ویژه سرنگ انسولین، ست سرم، شوینده ها، دترژنتها، محلولهای شوینده، ضدعفونی کننده دست و حتی الکل، انواع سوندها بویژه معده و نلاتون و فولی، انواع دستکشهای لاتکس و پلاستیکی و حتی جراحی، آمبوبگ و لوله خرطومی ونتیلاتور که گاهآ مجبور به شستشو و استفاده چندین باره این لوازم به دلیل کمبود می شویم. کمبود انواع نخهای بخیه و گازهای پانسمان و ..‌‌..

۶.حتی در بیمارستان خیریه ... مشهد پرستاران قراردادی تا کنون از دریافت حقوق  تآکید میکنم حقوق  از اول سال ۹۷  در این شرایط اقتصادی بحرانی کشور محروم بوده اند و با توجه به اطلاع رسانی به واحدهای حراستی دانشگاه و رئیس محترم دانشگاه همچنان این معوقات به قوت خود باقی است. لذا مدیران مالی این بیمارستان در صورت اعتراض پرسنل اقدام به تهدید و اخذ تعهدات مکتوب از پرسنل شاکی مینمایند و بدین وسیله امنیت شغلی و انگیزه کاری پرستاران و کادر درمان را تهدید می نمایند.

۷.متاسفانه کارانه ها و مطالبات  پرسنل کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به تآخیر۱۵ ماهه خود نزدیک میشود. حتی اضافه کار شیفت دوم همکاران که تحت عنوان خارج از شمول پرداخت می شده از دیماه سال گذشته واریز نشده است.

۸.در این شرایط اقتصادی و بحرانی نیز پروژه های مسکونی و تجاری مختلفی اعم از ایمان و لویزان در مشهد اقدام به فشارهای مالی نموده اند و موجبات نارضایتی  همکاران سهامدار را فراهم کرده اند به گونه ای که مبلغ و ارزش واقعی سهام به ایشان پرداخت نمیشود.

با این توضیحات از معاونت محترم پرستاری تقاضای رسیدگی بیشتر و خاص به پرستاران محترم مشهدی را دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha