سلامت نیوز :معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مردم ایران به فاصله یك ساعت به پزشك متخصص از 4 تخصص اصلی دسترسی دارند.

به گزارش  فارس، حسن امامی رضوی در دیدار وزیر بهداشت سوریه با وزیر بهداشت كشورمان كه صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد اظهار داشت: بهداشت و درمان قبل از انقلاب در كشورمان وابسته به پزشكان خارجی بود اما در كنار توسعه وزارت بهداشت، ایجاد دانشگاه‌های علوم پزشكی مختلف در دستور كار قرار گرفت كه بر همین اساس به تربیت دانشجویان پزشكی منجر شد.

وی افزود: در حال حاضر مردم بلافاصله به پزشك عمومی و به فاصله یك ساعت به 4 پزشك متخصص اصلی دسترسی دارند و همچنین برای هیچ خدمت درمانی فوق تخصصی به اعزام به خارج از كشور نیاز نداریم.

امامی رضوی تصریح كرد: قیمت مناسب بسیاری خدمات درمانی در كشور و كیفیت بالای خدمات موجب شده است بیماران از كشورهای منطقه و اروپا به ایران بیایند.

وی یادآور شد: یكی از مراكز كشورمان با داشتن 3 هزار پیوند مغز و استخوان در دنیا رتبه سوم را دارد. همچنین تاكنون هزار پیوند كبد در كشور انجام شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: در مورد اورژانس‌های بیمارستانی خدمات خوبی انجام شده به طوری كه در هر 30 كیلومتر از هر روستا و شهرها یك پایگاه اورژانسی تشكیل شده و شاخص رسیدن به بالین بیمار در شهرها 7 دقیقه و در جاده‌ها 14 دقیقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha