سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از موافقت این کمیسیون با کلیات لایحه تفکیک وزارت تعاون به وزارت خانه های رفاه و تأمین اجتماعی و تعاون و کار خبر داد.

دولت ۱۹ هزار میلیارد به تامین اجتماعی بدهی دارد

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از موافقت این کمیسیون با کلیات لایحه تفکیک وزارت تعاون به وزارت خانه های رفاه و تأمین اجتماعی و تعاون و کار خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، حیدر علی عبادی در گفت و گو با خانه ملت در خصوص دستور کار روز سه شنبه (6 شهریور) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دستور کار اول ما مربوط به اختلاف وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی بود که وزارت بهداشت و درمان معتقد است تامین اجتماعی حق درمان بیمارستان ها را نمی پردازد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: کلاً قانون تامین اجتماعی اینگونه است که 7 درصد حق بیمه را کارگر و 20 درصد را کارفرما پرداخت می کند که مجموع آن 27 درصد می شود. از این 27 درصد 9 درصد یا 9 بیست و هفتم این هزینه باید به بیمارستان های وزارت بهداشت پرداخت شود.

وی ادامه داد: به همین جهت ما امروز نمایندگان تامین اجتماعی را دعوت کردیم و در این خصوص توضیح خواستیم. بر اساس توضیحات سازمان تامین اجتماعی، این سازمان  نه تنها 9 بیست و هفتم که بیشتر ازآن نیز به کل بیمارستان های تحت پوشش خود پرداختی داشته است.

این نماینده مجلس اعلام کرد: بر همین اساس سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان با یکدیگر تفاهم نامه جدیدی امضا کرده اند که در سال 97 تا تاریخ پنجم هر ماه  بیمارستان ها اسناد بیمه  هایشان را تحویل تامین اجتماعی دهند تا آن ها 60 درصد را همان زمان و 40 درصد را بعد از رسیدگی به اسناد پرداخت کنند.

طلب 19 هزار میلیاردی تامین اجتماعی از دولت و سازمان هدف مندی یارانه ها

وی ابراز داشت: سازمان تامین اجتماعی امروز بر اساس نموداری که ارائه داد مدعی شد که تا پایان سال 94، 14 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و همچنین 5 هزار میلیارد تومان سازمان هدفمندی یارانه بابت حق بیمه سالانه 3 میلیون نفر که باید از محل هدف مندی یارانه ها پرداخت می شد، باید به تامین اجتماعی پرداخت شود.

عابدی اظهار داشت: از طرف دیگر سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که هزینه های درمانی این سازمان افزایش پیدا کرده است به طوری که در سال 94 نسبت به سال 92، 214 درصد افزایش هزینه داشته ایم. بنابراین بیشتر از پولی که می گیرم به وزارت بهداشت و درمان پرداخت می کنم.

وی تصریح کرد: در نهایت قرار بر این شد که ما هفته آینده جلسه دیگری با حضور سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان مدیریت داشته باشیم تا مشخص شود که چرا دولت و سازمان هدف مندی یارانه ها به تعهدات خودشان پایبند نیستند.

موافقت کمیسیون بهداشت با تفکیک وزارت کار

سخن گوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دستور کار دوم مجلس در مورد لایحه دولت در مورد تفکیک وزارت خانه تعاون به دو وزارت خانه رفاه و تأمین اجتماعی و تعاون و کار بود. کمیسیون با کلیات لایحه موافقت کرد اما 2 نکته وجود داشت که کمیسیون موافقتش را مشروط به اصلاح آن ها کرد. در لایحه دولت گفته شده است که شرح وظایف و سازمان تشکیلاتی  این دو وزارت خانه را دولت می نویسد که هردوی این ها مخالف قانون اساسی است و باید هم شرح وظیفه و هم تشکیلات سازمانی به تصویب مجلس برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha