سلامت نیوز :معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: در سال آینده برای هر ایرانی پرونده سلامت اختصاص خواهد یافت كه تمام اطلاعات پزشكی وی در آن درج می شود و در نظام ارجاع و پزشك خانواده كاربرد دارد.

به گزارش خبرنگار فارس، علیرضا مصداقی‌نیا امروز در دیدار وزیر بهداشت سوریه و هیئت همراه با وزیر بهداشت كشورمان اظهار داشت: 25 سال پیش نظام شبكه مراقبت‌های اولیه بهداشتی در ایران توانست پیشرفت‌های قابل توجهی را ایجاد كند كه بر اساس شاخص‌ها آنچه پیش از شبكه داشتیم با وضع موجود اصلاً قابل مقایسه نیست.

وی افزود: امید به زندگی در ایران قبل از ایجاد شبكه 55 سال بود اما در حال حاضر 73 سال است. همچنین مرگ مادران 200 در 100 هزار نفر بود كه در حال حاضر به 24 رسیده است.

مصداقی‌نیا یادآور شد: با تغییر وضعیت زندگی مردم و صنعتی شدن در حال حاضر وضعیت خوبی از نظر بیماریهای غیرواگیر نداریم و وزارت بهداشت بر همین اساس سالجاری مراقبت بیماریهای غیرواگیر مانند دیابت و فشار خون را در دستور كار خود قرار داده است.

وی گفت: در زمینه زیر پوشش بردن جمعیت شهری كشورمان بحث پزشك خانواده و ارجاع را در دستور كار خود قرار دادیم كه در حال حاضر 22 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت روستایی تاكنون تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند اما برای شهرها این كار مشكل‌تر است.

مصداقی‌نیا یادآور شد: جمعیت‌های شهرهای زیر 20 هزار نیز تحت پوشش این طرح قرار دارند و در سال آینده وزارت بهداشت قرار است شهرهای زیر 100 هزار نفر را پوشش دهد.

وی اضافه كرد: طبق مصوبات برنامه پنجم توسعه سامانه سلامت ایرانیان در تمام جمعیت كشور ایجاد خواهد شد و هر ایرانی به طور مشخص پرونده سلامت خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha