جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 252322

محققان دانشگاه کالیفرنیا در حال ساخت واکسنی هستند که در پیشگیری و درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه موثر است.

واکسن آکنه در راه است

سلامت نیوز: محققان دانشگاه کالیفرنیا در حال ساخت واکسنی هستند که در پیشگیری و درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، باکتری عامل آکنه Propionibacterium نام دارد که یک فاکتور سمی به نام CAMP ترشح می کند، مطالعات نشان می دهد این فاکتور سمی به واکنش التهابی پوست منجر می شود.
مطالعات حیوانی و بررسی سلول های پوست انسان نشان می دهد می توان این واکنش های التهابی را با استفاده از یک آنتی بادی مونوکلونال (monoclonal antibodies) به میزان قابل توجهی کاهش داد. محققان در گام بعدی بررسی کردند که این آنتی بادی تاثیر منفی بر میکروبیوم (جامعه میکروارگانیسم ها) پوست نداشته باشد؛ چرا که در حفظ سلامت پوست موثر است.
محققان با بررسی های بیشتر دریافتند این واکسن علاوه بر کاهش التهاب، نسبت به داروهای موجود عوارض جانبی کمتری دارد و می تواند در درمان امراض پوستی به ویژه آکنه موثر باشد.
آکنه یک التهاب پوستی است که به صورت جوش های قرمز و معمولا چرکی در پوست و به ویژه صورت ظاهر می شود و اغلب در نوجوانان شایع است.‌
مصرف غذاهای چرب و شیرین التهابات آکنه را افزایش می دهد. اختلالات هورمونی، رژیم غذایی پرچرب، دستکاری جوش های صورت، سفرهای مداوم هوایی، استرس، استفاده از داروهای خاص و تغییرات جوی مهمترین دلایل بروز آکنه هستند.
محققان امیدوارند در آینده ای نزدیک بتوانند با واکسن های حاوی آنتی بادی مونوکلونال از بروز این عارضه پیشگیری کنند.
نتایج این مطالعه در نشریه Investigative Dermatology منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha