عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی می‌گوید وزیر جهاد کشاورزی در مجلس به نگرانی‌های ایجاد‌شده درباره فعالیت صیادی کشتی‌های چینی در دریای عمان پاسخ خواهد داد.

مجلس در انتظار 2 گزارش اقتصادی و زیست‌محیطی درباره پیامدهای صیادی کشتی‌های چینی

سلامت نیوز: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی می‌گوید وزیر جهاد کشاورزی در مجلس به نگرانی‌های ایجاد‌شده درباره فعالیت صیادی کشتی‌های چینی در دریای عمان پاسخ خواهد داد.

به گزارش سلامت نیوز، فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با پانا درباره درباره فعالیت صیادی کشتی‌های چینی در دریای عمان و نگرانی‌ها درباره آسیب‌های زیست‌محیطی و نحوه نظارت سازمان شیلات گفت: باتوجه به مشکلاتی که کشتی‌های چینی در آب‌های دریای عمان برای صیادان ایرانی و زیست‌بوم دریا به وجود آورده است، هفته گذشته طرح سوال از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و به امضای بیش از 40 نماینده رسید.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی باید برای شفاف‌سازی درباره چرایی انعقاد قرارداد اجاره بلندمدت با چینی‌ها، نحوه صید شناورهای چینی، میزان قابل بهره‌برداری از سوی آنها، نحوه تفکیک ماهی‌های حلال و غیرحلال در تور صیادان چینی به نمایندگان مجلس و مردم پاسخگو باشد.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی باید گزارشی کارشناسی و تخصصی درباره میزان تاثیر صید بر جریان زیست‌گونه‌های دریایی در عمق 200 متری و عمق کمتر که قابل دسترس برای صیادان ایرانی و محلی است، ارائه دهد و همچنین در گزارشی دیگر مبنی بر اینکه این میزان برداشت‌ها آیا به ساختار زیست‌بوم دریای عمان در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت آسیب نخواهد زد؟ توضیحاتی ارایه دهد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبل از اینکه سوال از وزیر جهاد کشاورزی به امضا برسد، موضوع صیادی کشتی‌های چینی از سوی نمایندگان از سازمان شیلات پیگیری شد، گفت: البته پاسخ‌های سازمان شیلات با واقعیت موجود همخوانی نداشت به طوری که گزارش‌ها حاکی از آن است که استمرار صید کشتی‌های چینی، صیادان جنوب کشور را برای امرار معاش با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در دستور کار قرار گرفتن سوال از وزیر جهاد کشاورزی و ضرورت پاسخگویی وزیر به نمایندگان و افکار عمومی مطرح شد و این موضوع را تا زمانی که نتیجه آن موجب امنیت خاطر صیادان منطقه و همچنین اطمینان از اینکه زیست‌بوم آسیبی نخواهد دید، پیگیری خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha