سلامت نیوز :مدیر كل نظارت بر داروی وزارت بهداشت گفت: با وجود تأخیر 5 ماهه در پرداخت 200 میلیارد تومان یارانه دارو به شركت‌های دارویی هیچ كمبود و وقفه‌ای در تأمین داروهای یارانه‌ای در كشور نداشتیم و این تأخیر نیز تا پایان سال جبران می‌شود.

محمدرضا شانه ساز در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: به رغم تأخیر در پرداخت یارانه دارو به شركتهای تولیدی و واردكننده دارو در كشور این شركت‌ها به موقع داروهای یارانه‌ای مورد نیاز مردم را تأمین كردند كه واقعاً جای قدردانی دارد و به جرئت می‌توان ‌گفت طی ماههای گذشته با وجود مشكلات مالی شركتهای دارویی هیچ كمبودی از نظر داروهای یارانه‌ای در كشور نداشتیم.

وی ادامه داد:‌ البته شخص وزیر بهداشت ، معاون غذا دارو وزارت بهداشت همچنین اداره كل نظارت بر داروی وزارت بهداشت پیگیری‌های لازم را برای جبران این تأخیر انجام داده است و قرار است بر اساس قول معاونت راهبردی ریاست جمهوری امروز بخشی از این یارانه به شركت‌های دارویی پرداخت شود و تا آخر سال یا اوایل سال آینده كل یارانه داروی سال 89 به شركتهای دارویی پرداخت می‌شود.

شانه ساز در پاسخ به این پرسش فارس كه میزان یارانه دارو امسال چقدر بود و سال آینده چقدر می‌شود، توضیح داد: یارانه دارو بر اساس آنچه در قانون بودجه امسال مصوب شد حدود 370 میلیارد تومان بود كه حدود 200 میلیارد تومان آن هنوز پرداخت نشده است و برای سال آینده هم اندكی افزایش یارانه دارو كه احتمالاً كمتر از 10 درصد است را پیش بینی می‌كنیم.

وی افزود: درباره اقلام داروهای یارانه ای سال آینده تغییر چندانی نداریم و فهرست داروهای یارانه‌ای اگر هم تغییری داشته باشد بسیار جزئی است.

مدیر كل نظارت بر داروی وزارت بهداشت ادامه داد: باید بر این موضوع تأكید كنیم كه با وجود تأخیر در پرداخت یارانه دارو و مشكلات مالی و اعتباری شركت‌های دارویی با اقدام قابل تحسین شركت‌های دارویی وارد كننده و تولید كننده اقلام داروهای یارانه‌ای هیچ مشكلی در تأمین داروهای مورد نیاز بیماران طی سال گذشته نداشتیم.

وی گفت: مدت زمان تأخیر در پرداخت یارانه به این شركتها حدود 4 تا 5 ماه بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش فارس، داروهای تحت پوشش اعتبارات یارانه دارو بیشتر شامل داروهای مورد نیاز بیماران خاص شامل هموفیلی‌ها،تالاسمی‌ها، كلیوی‌ها، برخی داروهای بیماران پیوندی و همچنین شیرخشك‌های رژیمی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha