سلامت نیوز :پیوند اعضاء یكی از مهم ترین كارهایی است كه در نظام سلامت كشور بدون نیاز به پزشكان خارجی صورت می گیرد به طوریكه در پیوند مغز استخوان كه سالانه به 3 هزار مورد می رسد ایران رتبه سوم را در جهان دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت در جلسه دیدار وزیر بهداشت كشورمان  با وزیر بهداشت سوریه با اشاره به پیشرفت های گسترده ایران در سال های اخیر در زمینه پزشكی گفت: با توجه به ایجاد دانشگاههای متعدد و تربیت نیروهای متخصص در حال حاضر مردم ما به خدمات پیشرفته پزشكی دسترسی داشته و از خدمات مناسبی بهره مند می شوند.

دكتر امامی رضوی با اشاره به كوهستانی بودن كشور و پراكندگی جمعیت در نقاط مختلف ابراز داشت: برای آسان شدن دسترسی بیماران به پزشك برنامه ریزی ها به گونه ای صورت گرفته است كه مردم به فاصله نیم ساعت به پزشك عمومی و به فاصله یك ساعت به پزشك متخصص(جراح، اطفال و زنان) دسترسی پیدا كنند.

وی اضافه كرد: در حال حاضر برای انجام كارهای فوق تخصصی هیچ نیازی به خارج از كشور وجود ندارد و خوشبختانه در بسیاری از موارد افراد خارجی هم برای ارائه خدمات درمانی به ایران مراجعه می كنند.

معاون درمان تصریح كرد:  پیوند كبد، قلب، ریه، كلیه و مغز استخوان و پانكراس از جمله پیوندهای موفق در كشور است كه توسط متخصصان داخلی صورت می گیرد. همچنین خدمات اورژانس پیش بیمارستانی از وضعیت مناسبی برخوردار است به طوریكه در هر 30 كیلومتر جاده شهری یك اورژانس پیش بیمارستانی وجود دارد و شاخص رسیدن به بالین مجروحان 7 دقیقه و در جاده ها 14 دقیقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha