چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2524

نماینده سازمان بهداشت جهانی،گفت : تبلیغات تنقلات فانتزی در ایران كه به وفور دیده می‌شود، باید ساماندهی شود.

" مبشر شیخ " روز سه شنبه در حاشیه اولین كنگره بین‌المللی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار با موضوع قلب سالم دراصفهان، در گفتگو با خبرنگار ایرناافزود:این تبلیغات گسترده در حالی است كه كشور ایران درزمینه‌برنامه- ریزیهای بهداشت درموضوعات مختلف جزو كشورهای الگو و موفق می‌باشد.

وی گفت :این دسته از تبلیغات مانع از روند سریع‌این برنامه‌ریزی‌ها می‌شود.

وی افزود : اگر چه این نوع تبلیغات در مقایسه با دیگر كشورها به خصوص اروپائیها ناچیز است اما تبلیغات در كشورهای‌اروپایی تحت قوانین تعیین شده برای رسانه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: تبلیغات غذاهای فانتزی (‪ (Fast food‬دراین كشورها ‪ ۳‬تا‪ ۵‬ثانیه به همراه توصیه‌های بهداشتی از جمله مسواك زدن دندان و یا انداختن زباله در سطل‌های آشغال می‌باشد.

وی اضافه كرد : هزینه‌های این تبلیغات نیز نسبت به دیگر تبلیغات بیشتر است وجزء‌آخرین تبلیغات رسانه است و در روزنامه‌ها نیز درستون كوتاهی چاپ می شود، مگر اینكه كارخانه‌های تولیدكننده این محصولات در زمینه‌های مختلف به خصوص محیط زیست و یا امور خیریه فعال باشند.

نماینده بهداشت جهانی گفت : بیشترین تبلیغاتی كه دررسانه‌های تصویری و مطبوعاتی درایران دیده‌ام تنقلات فانتزی ونیز فروش آنها در مدارس بوده است.

مبشر شیخ افزود : با توجه به این كه چاقی و بیماری‌های قلبی‌و عروقی جزء عوامل دسته اول در بروز بیماری‌های غیر واگیردار است و غذاهای فانتزی و ورزش نكردن در تشدید این بیماری‌های نقش بسزایی دارد ، انتظار می‌رود، مسوولان در این زمینه تدابیری را در نظر بگیرند.

وی با قدر دانی از زحمات مسوولان كشور درزمینه‌های بهداشتی گفت: ساماندهی تبلیغات‌باعث می‌شود،هزینه‌های‌سنگین مالی و معنوی بخش بهداشت در ایران سریع- تر به نتیجه مطلوب در كنترل بیماریها برسد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha