«لاستیک اجاره‌ای برای معاینه فنی موجود است»؛ این کاغذنوشته روی شیشه یکی از تعمیرگاه‌هاست که طی چند روز گذشته به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌چرخد. در همین رابطه هشتگ‌های «صداقت در گرفتن معاینه فنی» و «واقعا داریم سر کی کلاه می‌ذاریم» با پخش این تصویر این روزها داغ شده و بین مردم در شبکه‌های اجتماعی تبادل می‌شود. گرچه گفته می‌شود این کاغذنوشته به یکی از تعمیرگاه‌های شهر اصفهان مربوط است، اما مسئولان وقوع این پدیده در تهران را نیز تایید کرده‌‌اند.

لاستیک اجاره‌ای برای معاینه فنی!

سلامت نیوز:«لاستیک اجاره‌ای برای معاینه فنی موجود است»؛ این کاغذنوشته روی شیشه یکی از تعمیرگاه‌هاست که طی چند روز گذشته به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌چرخد. در همین رابطه هشتگ‌های «صداقت در گرفتن معاینه فنی» و «واقعا داریم سر کی کلاه می‌ذاریم» با پخش این تصویر این روزها داغ شده و بین مردم در شبکه‌های اجتماعی تبادل می‌شود. گرچه گفته می‌شود این کاغذنوشته به یکی از تعمیرگاه‌های شهر اصفهان مربوط است، اما مسئولان وقوع این پدیده در تهران را نیز تایید کرده‌‌اند.

سابقه ماجرا
به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند ،ضرورت دریافت تاییدیه معاینه فنی از‌ سال ٩٥ در پایتخت برای خودروهایی که وارد محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد شوند، شروع شد و خودروهایی که این تاییدیه را نداشته باشند، روزانه جریمه می‌شوند. در اجرای مرحله دوم این طرح که قرار است از ابتدای آبان ماه امسال آغاز شود، خودروهایی که چهار ‌سال از عمر آنها گذشته باشد و تاییدیه معاینه فنی نداشته باشند، درصورت ورود به هر محدوده‌ای از شهر جریمه خواهند شد. همین موضوع سبب شده عده‌ای به راهکارهای مختلف برای دور زدن قانون فکر کنند.


اسپورتی‌ها
در این رابطه مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران گفت:   «برخی تعمیرگاه‌های اطراف مراکز معاینه فنی اقدام به این کار غیراخلاقی می‌کنند.» نواب حسینی‌منش ادامه داده:   «خودروهای دارای رینگ‌های اسپورت در آزمون معاینه فنی رد می‌شوند و از این‌رو برخی تعمیرگاه‌های اطراف مراکز فنی لاستیک‌های معمولی را به مالکان این وسایل نقلیه اجاره می‌دهند.» به گفته این مقام مسئول در گذشته اجاره کاتالیست خودروها برای گرفتن برگه معاینه فنی نیز رایج بود که با هک کردن کد کاتالیست (قطعه‌ای در خودرو) این تخلف کنترل شد و مسئولان مراکزی که اقدام به این تخلف می‌کردند، به محاکم قضائی معرفی شدند.


نیاز به وجدان و صداقت
حسینی‌منش در عین حال تاکید می‌کند که راهکاری برای تشخیص لاستیک‌های اجاره‌ای به لحاظ فنی وجود ندارد و اینجا موضوع مسئولیت اجتماعی و صداقت هر فرد مطرح است. او استفاده از لاستیک فرسوده در خودروها به‌ویژه در معابر شهری را خطرناک عنوان و بیان کرد: «اگر در معبر یا سرپیچ، لاستیک فرسوده دچار ترکیدگی شود، خودرو غیرقابل کنترل و موجب اتفاقات ناگواری می‌شود.» حسینی‌منش همچنین یادآور شده:   «موضوع سلامت مردم و کاهش آلودگی هوا از مهمترین دلایل اخذ معاینه فنی خودرو است و همه شهروندان باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha