فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیان کرد: کم‌تر از 10 درصد افراد دچار آلرژی شغلی می‌شوند، که اگر به‌موقع به پزشک مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند، بهبود می‌یابند.

کم‌تر از 10 درصد افراد دچار آلرژی شغلی می‌شوند

سلامت نیوز:فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیان کرد: کم‌تر از 10 درصد افراد دچار آلرژی شغلی می‌شوند، که اگر به‌موقع به پزشک مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند، بهبود می‌یابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،مریم محلوجی‌راد درباره آلرژی‌های شغلی، گفت: آلرژی‌های شغلی به دو دسته درشت مولکول‌ها و ریز مولکول‌ها دسته‌بندی می‌شود. آلرژی‌های شغلی افرادی را که در شغل‌های پرخطر مشغول هستند تهدید می‌کند.

وی افزود: برای مثال افرادی که در کارخانه لاستیک‌سازی، تولیدکننده مواد شیمیایی، نانوایی، زمین‌های کشاورزی، کارخانه‌های تولیدکننده فرآورده‌های غذایی، معادن و ... مشغول به فعالیت هستند، بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به آلرژی شغلی قرار دارند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی یادآور شد: آلرژی‌های شغلی بیش‌تر از طریق تنفس و سپس پوست افراد را درگیر می‌کند.

محلوجی‌راد با بیان اینکه افراد در معرض خطر باید به‌محض مشاهده علائم تنفسی و پوستی به پزشک مراجعه کنند، تصریح کرد: تداوم این علائم و عدم درمان آن می‌تواند سایر ارگان‌های بدن را نیز درگیر کند.

وی درباره شیوع آلرژی شغلی، گفت: کم‌تر از 10 درصد افراد دچار آلرژی شغلی می‌شوند، که اگر به‌موقع مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند بهبود می‌یابند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی خاطرنشان کرد: به افراد در معرض خطر توصیه می‌شود، سالانه یا هر 6 ماه یک‌بار برای غربالگری به متخصص طب کار مراجعه کنند.

محلوجی‌راد با تأکید براینکه رعایت استانداردهای شغلی حتی در شغل‌های پرخطر موجب کاهش احتمال بروز آلرژی‌های شغلی می‌شود، تصریح کرد: استانداردهای شغلی در شغل‌های مختلف، متفاوت است؛ اما به‌طور کلی به افراد توصیه می‌شود از ماسک‌های ایمن، دستکش و ... برای محافظت از دستگاه تنفسی و پوست خود استفاده کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha