:بیشتر داروهای تقلبی شامل داروی های تقویتی، لاغری، ضد سرطان، ضد فشار خون و روان گردان هستند كه درآمد ناشی ازتجارت آنها در جهان حتی به 45میلیارد یورو نیز می رسد.

سلامت نیوز :بیشتر داروهای تقلبی شامل داروی های تقویتی، لاغری، ضد سرطان، ضد فشار خون و روان گردان هستند كه درآمد ناشی ازتجارت آنها در جهان حتی به 45میلیارد یورو نیز می رسد.

به گزارش فارس، درآمد ناشی از فروش داروهای تقلبی در جهان حتی به 45میلیارد یورو می رسد و بیش از 30 درصد داروهای مصرفی در برخی مناطق آسیا، آفریقا و آمریكای لاتین تقلبی هستند.

داروهای تقلبی كه هم اكنون در بازار و بیشتر از طریق اینترنت خرید و فروش می شود كه اكثر انها تقلبی است. همین فروش اینترنتی باعث می شود تقلبی بودن یا نبودن آنها مشخص نشود.

در حالی كه بر اساس قوانینی كه در اتحادیه اروپا وجود دارد ساخت دارو و فروش آنها همیشه تحت نظارت قرار می گیرد.

اكنون كه فروش داروهای تقلبی از طریق اینترنت رواج پیدا كرده است ، سلامت مردم نیز به تبع آن بیشتر در معرض خطر افتاده است . روی وانكوونتبرگ یكی از مسئولان آژانس نظارت بر تولید و فروش دارو در بلژیك در گفتگو با این شبكه خبری می گوید داروهای تقلبی خطرناك است زیرا مشخص نیست كه درآنها از چه موادی استفاده شده است وتركیبات مواد چگونه است .

زیرا در برچسب دارو، جنس مواد وتركیبات آنها ذكر نشده است.درنتیجه، چون میزان مواد موثر در آنها ممكن است بالا باشد و چون دستور مصرف مشخص و آزمایش شده ای ندارند در نتیجه ممكن است كه بیش از حد مصرف شود و درفرد ایجاد عوارض و بیماری های دیگری بكند.
سازمان جهانی بهداشت تصریح كرده است كه در برخی از مناطق آسیایی ، آفریقایی و آمریكای لاتین میزان داروهای تقلبی حتی به سی درصد نیز می رسد.

بیشتر داروهای تقلبی شامل داروی های تقویتی،لاغری ،ضد سرطان ، ضد فشار خون و روان گردان هستند كه درآمد ناشی ازتجارت آنها در جهان حتی به 45میلیارد یورو نیز می رسد.

اتحادیه اروپا برای مبارزه با این پدیده مجموعه مقررات جدیدی به اجرا گذاشته است كه در آن تعبیه سامانه ردیابی در طول زنجیره توزیع از طریق كد شناسایی و بسته بندی مخفی پیش بینی شده است. از این طریق می توان اطمینان خاطر پیدا كرد كه داروها دیگر تقلبی نیستند.
این مقررات به داروخانه های آن لاین (اینترنتی) نیز پرداخته است.بیش از پنجاه درصد داروهایی كه از طریق اینترنت فروخته می شود تقلبی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha