دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: تعداد زنان معتاد در حال حاضر ممکن است؛ نسبت به گذشته بیشتر شده باشد، اما این به معنای فراوانی تعداد زنان معتاد نسبت به مردان معتاد نیست.

نظر معاونت زنان درباره "زنانه شدن اعتیاد"

سلامت نیوز:معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: تعداد زنان معتاد در حال حاضر ممکن است؛ نسبت به گذشته بیشتر شده باشد، اما این به معنای فراوانی تعداد زنان معتاد نسبت به مردان معتاد نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایلنا،اطهره نژادی (معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری) درباره تدابیر این معاونت برای پیشگیری از درگیر شدن شدن زنان با مقوله مواد مخدر و اعتیاد بیان داشت: معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده، وظیفه رصد فعالیت‌های سایر دستگاه‌ها را از منظر توجه به برنامه‌ریزی جنسیتی به عهده دارد، بنابراین پرداختن به همه موضوعات مرتبط با زنان، وظیفه معاونت نیست.

نژادی تصریح کرد: هر کدام از دستگاه‌ها باید در حوزه کاری خود، به تفاوت وضعیت‌ها و تفاوت نیازهای مخاطبان زن و مرد توجه داشته باشند، در حقیقت صحبت بنده به این معناست که معاونت نباید در مورد هر کدام از اقشار و گروه‌های زنان، مستقیما وارد اجرا شود.

او افزود: بررسی وضعیت و روند اعتیاد در زنان نشان می‌دهد که اعتیاد زنانه نشده‌است. بنابراین همه ما باید در به کار بردن واژه‌ها به بار معنایی آنها توجه داشته باشیم. ممکن است؛ تعداد زنان معتاد در حال حاضر نسبت به چند سال قبل بیشتر شده باشد، اما این بدان معنا نیست که فراوانی تعداد زنان معتاد از مردان معتاد بیش‌تر شده است.

نژادی گفت: نکته قابل توجه این است که چون اعتیاد به هر نوع مواد مخدر صنعتی و سنتی زیانبار است و هم برای فرد و هم برای جامعه، اثرات منفی و پیامدهای فراوانی دارد، بنابراین باید همه دستگاه‌های مرتبط با این مسئله در مقیاس‌های ملی و استانی برای رفع مشکل همراه شوند.

او تاکید کرد: معاونت همچنان تلاش می‌کند در کنار تحقیقات و بررسی‌های راهبردی متعدد به طراحی برنامه‌های توانمندسازی زنان با هدف دور کردن آنها از آسیب‌ها بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha