ویروس هپاتیت آ از آب و غذای آلوده منتقل می‌شود و زمانی که طغیان این بیماری در یک منطقه شهری رخ بدهد، قطعا آلودگی آب مطرح است.

34 مورد ابتلا به هپاتیت A بر اثر مصرف آب آلوده در مسجد‌سلیمان و ایذه

سلامت نیوز:ویروس هپاتیت آ از آب و غذای آلوده منتقل می‌شود و زمانی که طغیان این بیماری در یک منطقه شهری رخ بدهد، قطعا آلودگی آب مطرح است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۳۴ مورد بیماری هپاتیت آ در شهرستان‌های مسجد‌سلیمان و ایذه مشاهده شد.
 شکرالله ‌سلمان‌زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: 17‌ مورد بروز بیماری هپاتیت آ در منطقه شهرک نفت مسجدسلیمان از ‌ابتدای سال جاری تاکنون مشاهده شد و و 17‌مورد نیز در شهرستان ایذه مشاهده شده است.

وی با شاره به طغیان این بیماری عنوان کرد: ویروس هپاتیت آ از آب و غذای آلوده منتقل می‌شود و زمانی که طغیان این بیماری در یک منطقه شهری رخ بدهد، قطعا آلودگی آب مطرح است.

سلمان‌زاده افزود: علت بروز این تعداد موارد هپاتیت آ در مسجدسلیمان آلودگی شبکه آب بوده است. بروز 17 مورد هپاتیت آ در ایذه نیز به علت پایین بودن کیفیت آب بوده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ویروس هپاتیت آ از آب جدایی‌ناپذیر است و در سال گذشته در مسجد سلیمان بروز موارد هپاتیت آ مشاهده نشده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha