اگر می‌خواهید درباره بیماری لژیونر، درمان بیماری لژیونلا، محیط کشت لژیونلا، لژیونلا در آب، دانستی‌هایی درباره بیماری لژیونلا، درمان لژیونلادر طب سنتی و بهترین درمان بیماری لژیونلابدانید با ما همراه شوید.

مراقب باکتری خطرناک درون کولرها باشید!

سلامت نیوز: اگر می‌خواهید درباره بیماری لژیونر، درمان بیماری لژیونلا، محیط کشت لژیونلا، لژیونلا در آب، دانستی‌هایی درباره بیماری لژیونلا، درمان لژیونلادر طب سنتی و بهترین درمان بیماری لژیونلابدانید با ما همراه شوید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری فردا، در این مطلب اطلاعاتی درباره بیماری لژیونلا، درمان بیماری لژیونلا، درمان خانگی بیماری لژیونلا، درمان بیماری لژیونلا در طب سنتی، بیماری لژیونر، محیط کشت لژیونلا و دانستی‌هایی درباره بیماری لژیونلا می‌خوانید.
 
 
درمان‌های خانگی بیماری لژیونر شامل این موارد است: پرهیز از مکان‌های نمناک و مربوط، نوشیدن دم‌نوش‌های متنوع، خوردن برگ زیتون، استفاده از کمپرس سرد و داغ، خوردن مرکبات و زنجبیل و مصرف دم‌نوش تخم انیسون. با این همه درمان اصلی این عارضه‌ی دردناک مصرف سریع آنتی‌بیوتیک است.
 
بیایید باهم نگاهی به درمان‌های خانگی این بیماری بیندازیم:

برگ‌های زیتون
 
با خوردن یا جویدن برگ زیتون می‌توانید علیه این عفونت باکتریال از خود دفاع کنید و اگر هم به آن مبتلا شده‌اید از شدت علائم آن بکاهید. مصرف مشتقات برگ زیتون به خاطر خاصیت ضدویروسی و ضد باکتری‌اش همیشه شایع بوده است به‌خصوص به‌عنوان سلاحی در مقابله با باکتری‌هایی که موجب بروز سینه‌پهلو می‌شوند.
 
دم‌نوش‌های گیاهی
 
دم‌نوش‌های گیاهی مانند نعنای گربه‌ای، مخروط سانان و بابونه می‌توانند علائم بیماری لژیونری مانند تب، ضعف سیستم ایمنی و درد‌های عصبی را کاهش دهند. برای اینکه اثر دارو‌های ضد باکتری را تقویت کنید می‌توانید از این دم‌نوش‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش یا قطع تب استفاده کنید.
 
دم‌نوش تخم انیسون
 
بیماری لژیونری معمولاً موجب سرفه‌های شدید و خلط سینه می‌شود. دم‌نوش تخم انیسون موجب کاهش علائم تنفسی شایع و التهابات دوران نقاهت این بیماری می‌شود.

زنجبیل و مرکبات
 
مرکبات و زنجبیل در ترکیب با نمک و فلفل می‌توانند اثر زیادی بر مقابله با کاهش اشتهای ناشی از این بیماری داشته باشند. غذا و مواد مغذی موجود در آن برای عملکرد مناسب بدن و کمک به اثر دارو‌ها در حذف باکتری‌های بیماری‌زا بسیار ضروری هستند. خوردن زنجبیل و فلفل همراه با آب مرکبات می‌تواند کمبود اشتهای بیماران را برطرف کند و به بازیابی انرژی آن‌ها کمک کند.
 
پرهیز از محیط‌های مرطوب و نمناک
 
برخی از درمان‌ها رفتاری هستند نه دارویی؛ یکی از درمان‌های رفتاری که برای بیماری لژیونری ضروری است پرهیز از بودن در محیط‌های نمناک و مرطوب است. شایع‌ترین منبع باکتری‌های بیماری‌زا در محیط‌های خیس و مرطوب یا همیشه نمناک است.
 
استفاده از کمپرس سرد و داغ
 
درد‌های عضلانی و تب و لرز از عوارض شایع بیماری لژیونری است که می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. ضمن مصرف دارو‌های آنتی‌بیوتیک به‌عنوان درمان اصلی استفاده از کمپرس داغ و سرد می‌تواند جریان خون و فرآیند بهبود را تحریک و تسریع کند و درنتیجه برخی از بدترین علائم این بیماری را تسکین دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha