دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 25265

زنان بلندپرواز که دارای مشاغل دشوار هستند با احتمال دو برابر بیش‌تر نسبت به زنان دیگر دچار حمله قلبی می‌شوند.

سلامت نیوز :زنان بلندپرواز که دارای مشاغل دشوار هستند با احتمال دو برابر بیش‌تر نسبت به زنان دیگر دچار حمله قلبی می‌شوند.

این زنان که معمولا شرایط دشوار و پر استرسی را پشت سر می‌گذارند هم‌چنین با احتمال دو برابر بیش‌تر در خطر سکته، فشار خون بالا و حمله قلبی قرار دارند.
در مطالعه اخیر در این مورد که در کشور آمریکا انجام شده است محققان متوجه شدند زنانی که شغل آن‌ها فشار کاری بسیار بالایی دارد و در عوض فرصت زیادی برای آن‌ها فراهم نشده تا بتوانند از مهارت‌های و توانایی‌های خود استفاده کنند با احتمال 40 درصد بیش‌تر در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و حتی جراحی قرار دارند.
در مجموع این زنان با احتمال 88 درصد بیش‌تر از زنانی که دارای مشاغل راحت‌تر هستند در خطر ابتلا به حمله قلبی قرار دارند.
این در حالی است که قبلا پزشکان تصور می‌کردند ابتلا به سکته در اثر فشارهای کاری مختص مردان است. اما آخرین یافته‌ها در این مورد که مدرسه پزشکی هاروارد در بوستون انجام شده است نشان می‌دهد که زنان نیز به همین اندازه در معرض خطر قرار دارند. به خصوص این که آن‌ها مسوولیت نگهداری از خانواده خود را نیز بر عهده دارند.
نتایج این مطالعات که در کنفرانس سالانه سازمان قلب آمریکا در شیکاگو ارائه شده است هم‌چنین نشان می‌دهد احتمال جراحی‌های قلبی نیز در این زنان نزدیک به 43 درصد بیش‌تر است.

این مطالعات با انجام تحقیقاتی روی 17 هزار و 400 نفر که همگی بین 50 تا 60 سال سن داشتند انجام شد. استرس شغلی نیز یکی از مهم‌ترین عوامل در بروز بیماری‌های قلبی است. این استرس می‌تواند منجر به افزایش وزن، فشار خون و کلسترول بالا شود که در درازمدت اثرات بسیار بدی روی سلامت انسان‌ها دارد.
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha