دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 25266

براساس نتایج تحقیقات كارشناسان، علوم تغذیه، مصرف عسل هم جنبه درمانی و هم جنبه پیشگیری از بیماری ها را دارد و بر روی پاسخ سلول های دستگاه ایمنی تاثیر گذار است.

سلامت نیوز :براساس نتایج تحقیقات كارشناسان، علوم تغذیه، مصرف عسل هم جنبه درمانی و هم جنبه پیشگیری از بیماری ها را دارد و بر روی پاسخ سلول های دستگاه ایمنی تاثیر گذار است.

براساس نتایج تحقیقی كه در همایش كشوری قرآن و طب توسط لیلا جلیلی، دانشجوی كارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی صورت گرفته است شواهد زیادی وجود دارد كه نشان می دهد ورزشكاران در طول تمرین های  سنگین در برابر بیماری ها به ویژه عفونت مجاری فوقانی تنفسی حساس ترند و ادامه تمرینات ممكن است سلامت ورزشكاران را تهدید كند.

به همین خاطر رژیم غذایی مناسب اثر خاصی بر اجزای دستگاه ایمنی دارد چراكه سلول های ایمنی نسبت به تعادل اكسیدان و آنتی اكسیدان بسیار حساس اند و انرژی خود را بیشتر از ذخایر گلوكز خون تامین می كنند.

براساس این تحقیق با توجه به ویژگی های خاص عسل و با توجه به نیاز جامعه به ارتقاء سلامتی و طب پیشگیری و اهمیت سلامت ورزشكاران، مصرف محلول عسل قبل از فعالیت هوازی نقش موثری بر پاسخ صحیح سلول های دستگاه ایمنی دارد و همچنین اهمیت مصرف این محلول از منظر قرآن هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

براساس نتایج این تحقیق، مصرف عسل سال های زیادی به عنوان دارو و درمان مورد استفاده قرار می گرفته و حاوی 80 ماده مفید برای انسان است. 4/5 درصد وزن آن را كربوهیدرات تشكیل می دهد و به علت داشتن گلوكز و فروكتوز باعث تولید انرژی سریع و انرژی طولانی می شود و به همین خاطر است كه عسل بر گلوكز خالص ارجحیت دارد چون قند خون یكباره پس از مصرف عسل پایین نمی افتد و به طور قابل ملاحظه ای خستگی را كه باعث ابتلا به بیماری هاست، كاهش می دهد./204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha