معاون کل وزارت بهداشت، در خصوص تولید مکمل در بازار داخلی کشور در قالب تحت عنوان لیسانس، توضیحاتی ارائه داد.

وجود بازار کاذب مکمل در ایران/مکمل های قاچاق و تقلبی

سلامت نیوز:معاون کل وزارت بهداشت، در خصوص تولید مکمل در بازار داخلی کشور در قالب تحت عنوان لیسانس، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر ایرج حریرچی  گفت: قریب به اتفاق افراد جامعه که تغذیه متوسط به پایین دارند، هیچ احتیاجی به مصرف مکمل ها ندارند.

وی با انتقاد از ایجاد بازار کاذب مکمل ها در کشور، افزود: اصولا این مکمل ها برای افراد میانسال، سالمند و افراد ورزشکار مصرف می شود که این کار کاملا غیر بهداشتی و هزینه زاست.

حریرچی با عنوان این مطلب که مکمل ها وارد نسخه های پزشکان شده است، ادامه داد: همین مسئله سبب شده که مکمل به عنوان دارو تلقی شود، در حالی که اکثریت جامعه هیچ نیازی به این مکمل ها ندارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، تاکید کرد: چون مکمل ها زنجیره دارو را طی نمی کنند، در نتیجه نظارت بر آنها سخت تر شده و بروز مشکل خیلی بیشتر است. بطوریکه عمده مشکل ما در زمینه مکمل های قاچاق و تقلبی و همچنین، مکمل هایی که غیر ضروری مصرف می شوند.

حریرچی در خصوص تولید مکمل در کشور تحت عنوان برند شرکت های خارجی، گفت: اساسا، استفاده از ظرفیت خالی شرکت های دیگر در سایر کشورها توسط بعضی از شرکت های تولید کننده مکمل در دنیا، موضوع تازه ای نیست. زیرا، این احتمال هست که یا شرکت اصلی خودش ظرفیت تولید ندارد و یا اینکه شرکت مورد نظر بر همین مبنا شکل گرفته که در سایر کشورها تولید داشته باشد.

معاون کل وزارت بهداشت، تاکید کرد: آنچه مسلم است، اینکه مکمل های موجود در بازار ایران اگر دارای برچسب سازمان غذا و دارو باشند، مورد تایید و مطمئن هستند. اما، اگر خارج از زنجیره سازمان غذا و دارو عرضه شده باشند، حتمال احتمال خطر هست.

سخنگوی وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که تولید تحت لیسانس موضوع جدیدی نیست، ادامه داد: البته نمی دانم که در داخل کشور چنین مواردی هست یا خیر و یا اینکه قانونی است یا نیست. اما، اگر موردی باشد، حتما پیگیری خواهیم کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha