رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران با اشاره به وجود ۴۰۰ نوع میکروب در روده انسان گفت: استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها،‌ تغذیه نامناسب و استرس سبب شده امروزه میکروب‌های ایجاد کننده عفونت‌های فرصت‌طلب افزایش یابند.

وجود ۴۰۰ نوع میکروب در روده انسان/ افزایش بیماری‌های مشترک انسان و دام

سلامت نیوز:رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران با اشاره به وجود ۴۰۰ نوع میکروب در روده انسان گفت: استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها،‌ تغذیه نامناسب و استرس سبب شده امروزه میکروب‌های ایجاد کننده عفونت‌های فرصت‌طلب افزایش یابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد مهدی فیض‌آبادی در افتتاحیه  نوزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران اظهار داشت: این کنگره ابعاد گوناگونی از لحاظ توجه به حوزه‌های تخصصی میکروب‌شناسی داشته که جدیدترین مباحث، مباحث علمی و کاربردی در این زمینه توسط دانشمندان و اساتید برجسته داخلی و خارج از کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه میکروب‌شناسی پزشکی، میکروب‌شناسی کاربردی، میکروب‌شناسی دامپزشکی و میکروب‌شناسی مواد غذایی از جمله مباحث و محورهای اصلی این کنگره است، افزود: موضوعات مطرح‌شده متناسب با نیاز روز کشور، منطقه و جهان بوده که توسط نام‌آوران رشته میکروب‌شناسی ارائه می‌شود. همچنین دانشجویان و دانش‌پژوهان می‌توانند اطلاعات خود را با شرکت در این کنگره به‌روز کرده و تبادل تجربه و دانش انجام دهند.

رئیس نوزدهمین کنگره بین المللی میکروب‌شناسی ایران اضافه کرد: بیش از ۱۲۰۰ میهمان داخلی در این کنگره حضور می‌یابند همچنین از کشورهای خارجی و مراکز تحقیقاتی جهان همچون آلمان، ایتالیا، فنلاند، پاکستان، ترکیه، عراق و افغانستان نیز میهمانانی خواهیم داشت.

فیض‌آبادی با اشاره به اینکه مخاطبان این کنگره از مرزهای کشور بالاتر است، گفت: تشخیص میکروب‌ در علم پزشکی سبب‌شناسایی عالم بیماری می‌شود که هرچه این مسئله سریع‌تر صورت گیر درمان به موقع و مفیدتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در روده انسان ۴۰۰ نوع میکروب از نژاد و رنگ‌های مختلف شناسایی شده است، گفت:‌ تنها درصد کمی از این میکروب‌ها بیماری‌زا هستند و در شرایطی که فرد وضعیت تغذیه‌ای یا جسمانی مناسبی نداشته باشد میکروب‌های غیرمفید بر میکروب‌های مفید غلبه می‌کنند.

رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران عنوان کرد: وضعیت جسمانی و ایمنی فرد و نوع میکروب سبب می‌شود که فرد بیمار شود و یا بتواند در مقابل میکروب و عفونت مقابله کند.

فیض‌آبادی با بیان اینکه استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها،‌ تغذیه نامناسب و استرس سبب شده امروزه میکروب‌های ایجاد کننده عفونت‌های فرصت‌طلب افزایش یابند، گفت: پانلی در این کنگره در ارتباط با کنترل عفونت در نظر گرفته شده و موضوع میکروب‌های نوپدید و بازپدید نیز که امروزه انسان‌ها را مورد طغیان قرار داده‌اند در پنل جداگانه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه شواهد نشان می‌دهد بیماری‌های مشترک انسان و دام امروزه افزایش یافته است گفت:‌ میهمانان ویژه‌ای در این زمینه در کنگره حضور دارند  تا شاهد مقابله و پیشگیری بهتر این مسئله داشته باشیم.

رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران خاطرنشان کرد: ۸ کارگاه آموزشی در حاشیه کنگره و در مراکز تحقیقاتی خواهیم داشت که شرکت‌کنندگان می‌توانند از آموزش‌های پیشرفته در این زمینه بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha