حتی اگر از مسابقه دو برنگشته باشید، مقابل کولر دراز نکشیده باشید و بار سنگینی را برنداشته باشید، ممکن است درد شدید عضلات، ناگهان سراغتان بیاید و حتی انجام حرکات ساده را برایتان دشوار کند.

چرا نمی‌توانید تکان بخورید؟

سلامت نیوز: حتی اگر از مسابقه دو برنگشته باشید، مقابل کولر دراز نکشیده باشید و بار سنگینی را برنداشته باشید، ممکن است درد شدید عضلات، ناگهان سراغتان بیاید و حتی انجام حرکات ساده را برایتان دشوار کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، ما در این مطلب، دلایل درد شدید و به‌‌ظاهر بی‌دلیل عضلات را با شما درمیان می‌گذاریم.


فشار روانی
اگر استرس داشته باشید یا اینکه حادثه تلخی را پشت سر گذاشته باشید، ممکن است به درد شدید و ناگهانی عضلات دچار شوید. استرس، فشار ناگهانی روانی یا واردشدن شوک به شما، می‌تواند عضلاتتان را تحت‌تاثیر قرار دهد.

کمبود تغذیه‌ای
محروم‌بودن از رژیم غذایی کامل و سالم، دلیل دیگر هجوم چنین دردهایی است. اگر به اندازه کافی ویتامین D به بدنتان نرسانید، عضلاتتان ضعیف و آسیب‌پذیر می‌شوند. ناتوانی بدن در جذب کلسیم و جبران‌نشدن نیاز بدن به ویتامینD ، نه تنها بر عضلات که بر استخوان‌ها هم تاثیر می‌گذارد.

کم‌آبی
اگر به‌جای نوشیدن آب و مایعات بدون کافئین، تنها چای و قهوه بنوشید، احتمالا درد عضلات رهایتان نخواهد کرد. بدن شما برای درست عمل‌کردن، به میزان کافی آب نیاز دارد و خشکی بدن، می‌تواند عضلات را هم به درد بیاورد. پس برای جلوگیری از این اتفاق، هر روز بین 6 تا 8 لیوان آب بنوشید.

کمبود خواب
شمایی که عادت به شب‌زنده‌داری دارید، در طول روز سخت کار می‌کنید و از خواب کافی محروم هستید، طبیعی است که از درد عضلات هم شکایت کنید. کمبود خواب، نه تنها بر تمرکز و قدرت تحلیل شما تاثیر منفی می‌گذارد، بلکه عضلاتتان را هم ضعیف و رنجور می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha