تعداد مهاجران کشته شده‌ها در دریاها سال به سال در حال افزایش است.

بیش از ۱۶۰۰ نفر امسال در راه رسیدن به اروپا در دریا غرق شدند

سلامت نیوز:  تعداد مهاجران کشته شده‌ها در دریاها سال به سال در حال افزایش است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، ۵سال پس از انتشار تصاویر بدن بی جان آیلان کودک سوری بر کرانه دریای مدیترانه در ترکیه، یک گزارش جدید آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که عبور از دریای مدیترانه حتی مرگبارتر شده است.

‌‌این گزارش نشان می‌دهد که در یک سال اخیر 1600 نفر هنگام مهاجرت به اروپا یا کشته و یا گم شده اند.

باراساس آمار سازمان ملل، وضعیت نسبت به سال‌های گذشته بدتر شده است چراکه با وجود اینکه تعداد افرادی که به اروپا مهاجرت کرده‌اند، کاهش پیدا کرده تعداد کشته شده‌ها مخصوصا در دریای مدیترانه به شدت افزایش پیدا کرده است. از ابتدای سال میلادی تاکنون به در مرکز مدیترانه به ازای هر 18 نفر& یک نفر جان خود را از دست داده است. این آمار در سال 2017، 42نفر بود.

پاسکال مورو دبیر آژانس پناهجویان سازمان ملل در اروپا در این رابطه گفت: این گزارش یک بار دیگر تایید می‌کند که دریای مدیترانه یکی از مرگبارترین دریاهای جهان است. با کاهش تعداد کسانی که به سواحل اروپا می‌رسند دیگر این آزمونی برای اروپا برای مدیریت اعداد نیست، اروپا باید انسانیت را جمع کند تا انسان‌ها را نجات بدهد.

این آژانس از اروپا درخواست کرده تا راه‌های امن و قانونی برای پناهجویان قرار بدهند تا جلوی اینگونه سفرهای مرگبار گرفته شود.

خالد حسینی نویسنده افغانی که خودش زمانی یک پناهنده بوده در این رابطه گفت: وقتی جسد آن کودک را دیدم قلبم شکست، حالا 3 سالا بعد از آن اتفاق  هزاران نفر دیگر در حال از دست دادن جان خود در این دریاها هستند.

منبع: آژانس پناهجویان سازمان ملل/ 3 سپتامبر 2018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha