سلامت نیوز :استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی كشور گفت: در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، متوسط پرداختی نرخ یارانه برای هر فرد معلول در سال یك میلیون و 360 هزار تومان و درماه 110 هزار تومان است.
 
به گزارش ایرنا،عباس داورمنش  در همایش جایگاه پاسخ به نیازهای معلولین دراجرای هدفمند سازی یارانه ها كه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، با تاكید بر لزوم اختصاص یافتن سرانه‌ای به مراتب بیشتر از افراد عادی برای معلولان افزود: 3/4 درصد افراد هر جامعه را اشخاص با ابتلا به نوعی معلولیت تشكیل می‌دهند.
رییس هیات مدیره انجمن ضایعات نخاعی استان تهران در بخش دیگری از سخنانش درباره هزینه‌های زندگی افراد معلول گفت: پرداخت هزینه‌هایی مانند تهیه انواع دارو، مخارج روزانه زیستی، هزینه‌های ایاب و ذهاب، انواع جراحی‌ها، انواع تراپی‌ها و بهداشت و درمان، این افراد را با مشكلات فراوانی مواجه كرده است.
سرپرست مركز جامع توانبخشی پزشكی اخوان نیز در این همایش گفت: مطالعه وسیع و همه‌گیر در زمینه زندگی معلولان و ارائه مستندات علمی به مجلس شورای اسلامی و دولت برای اجرای بهینه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، لازم و ضروری است.
مسعود كریمی  افزود: معلولان افرادی هستند كه به دلیل وقوع حوادث، عوامل ژنتیكی، سوانح طبیعی و عوامل مادرزادی دچار نوعی از نقیصه جسمی یا ذهنی می‌شوند كه در هر حال باید تا پایان عمر خود با آن كنار بیایند و برای ادامه این حیات دشوار نیازمند امكانات ویژه هستند.
كریمی در همایش جایگاه پاسخ به نیازهای معلولین اظهارداشت: رسیدن به هدف انسانی، اخلاقی و قانونی معلولان كه همان مطالبه حقوق اجتماعی ‌شان است، نیازمند توجه و پیگیری مستمر دولت، مسئولان و فرد فرد جامعه معلولان است.
دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: پرداخت عادلانه و بدون واسطه یارانه‌ها به ویژه برای معلولان امری مهم تلقی می شود.
مهوش ادیب افزود: هزینه‌های بهداشت و درمان، رفت و آمد، سوخت و انرژی برای این افراد سنگین است و در حال حاضر با هدفمند شدن یارانه‌ها، این مساله محسوس‌تر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha