قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه راه‌اندازی کلینیک‌های پرستاری، موجب افزایش آگاهی مردم و کاهش بار بیماری‌ها در کشور می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح، هزینه نظام سلامت و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی نیز کاهش می‌یابد.

راه‌اندازی کلینیک‌های پرستاری موجب کاهش هزینه‌های نظام سلامت می‌شود

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه راه‌اندازی کلینیک‌های پرستاری، موجب افزایش آگاهی مردم و کاهش بار بیماری‌ها در کشور می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح، هزینه نظام سلامت و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،محمد شریفی مقدم در خصوص راه‌اندازی کلینیک‌های پرستاری در کشور، گفت: در این کلینیک‌ها پرستاران می‌توانند در زمینهٔ آموزش، پیشگیری و کنترل بیماری‌ها نقش مهم و مؤثری داشته باشند؛ در واقع وزارت بهداشت با راه‌اندازی چنین مراکزی، مسیر مناسبی برای پیشگیری از بیماری‌ها در پیش‌گرفته است، اما باید سرعت خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری راه‌اندازی کلینیک‌های پرستاری را به نفع جامعه پرستاری و بهره‌مندی مردم از خدمات آن‌ها می‌داند، افزود: مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها آموزش به مردم است. اگر مردم اطلاعات مناسبی از فاکتورهای بیماری‌زا و تهدید کننده سلامتی و راه‌های پیشگیری از آن داشته باشند به‌راحتی می‌توانند از آن خودداری و مانع از بروز بیماری شوند که این امر علاوه بر ارتقاء سطح سلامت جامعه موجب کاهش هزینه‌های نظام سلامت می‌شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری یادآور شد: پرستاران بهترین افراد برای آموزش مردم هستند، بنابراین با راه‌اندازی مراکز پرستاری و ارائه خدمات آموزشی به مردم می‌توان به اهدافی که سازمان جهانی بهداشت نیز تعیین کرده دست پیدا کرد.

شریفی مقدم با بیان اینکه شیوع بیماری‌هایی از قبیل سکته قلبی، سکته مغزی، دیابت و چاقی در جامعه افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین ریسک فاکتورهای این بیماری‌ها می‌توان به کاهش تحرک، افزایش فشارخون و چربی خون اشاره کرد. اگر مردم بدانند که به‌راحتی و با تغییر سبک زندگی می‌توانند از بروز این بیماری‌های کشنده و تهدیدکننده پیشگیری کنند؛ به‌طور قطع بروز این بیماری‌ها کاهش می‌یابد.

وی افزود: آگاهی مردم موجب افزایش غربالگری و درمان در سطح اولیه بیماری می‌شود؛ علاوه بر این راه‌اندازی کلینیک‌های پرستاری موجب کاهش بار مراجعه به پزشکان متخصص و اجرای نظام ارجاع می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha