معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران از ۳۲۰۰ پرونده پشت نوبتی متقاضی فرزندخواندگی در تهران خبر داد.

۳۲۰۰ پرونده پشت نوبت فرزندخواندگی در تهران/ متقاضیان فرزند دختر بیشتر در انتظار می‌مانند

سلامت نیوز:معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران از ۳۲۰۰ پرونده پشت نوبتی متقاضی فرزندخواندگی در تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مهشید موقر با اشاربه به پذیرش ۱۰۴ کودک به فرزندخواندگی از ابتدای سال، گفت: از این تعداد کودک ۶۲ نفر پسر و ۸۲ تن دختر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰۰ پرونده پشت نوبت هستند، افزود: تعداد فرزندان حاضر در مراکز بهزیستی استان تهران نیز بر اساس آخرین گزارش  ۱۴۴۵ نفر بوده است. همچنین ۲۰۱۵ فرزند هم درخانواده‌های خودشان یا بستگانشان هستند که بهزیستی به آنها "امداد" می‌دهد. سازمان بهزیستی برای جلوگیری از قطع ارتباط این دسته از فرزندان با خانواده‌هایشان و حفظ کیان خانواده، زمانی که مادر یا یکی از اقوام حکم را از قاضی دریافت می‌کنند به آنها کمک هزینه پرداخت می‌کند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه متقاضیان فرزند دختر بیشتر از فرزند پسر هستند به تشریح دلایل آن پرداخت و گفت: متقاضی فرزند دختر در میان خانواده‌ها بسیار بیشتر است و در عین حال تعداد دخترانی که وارد بهزیستی می‌شوند نیز به نسبت پسران کمتر است.

موقر با بیان اینکه حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد از کودکان ممکن است بیماری یا کم توانی داشته باشند، نیز اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها به دلیل رشد فرهنگی حاضر هستند کودکان را باهمان شرایطی که دارند بپذیرند و اقدامات درمانی را انجام دهند. همچنین سازمان بهزیستی در اسرع وقت و خارج از نوبت به درخواست این خانواده‌ها رسیدگی می‌کند و درصورتی که آنها بخواهند، کمک هزینه درمان از سوی بهزیستی به آنها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به مدت زمان پشت نوبت بودن متقاضیان نیز تصریح کرد: مدت زمان انتظار برای کودک نیز بستگی به جنسیت و سن فرزند دارد. در صورتی که این خانواده‌ها خواهان دختر زیر دو سال باشند ممکن است حدود یک سال در نوبت باشند، اما اگر فرزند بزرگتر یا فرزند پسر بخواهند، این مدت زمان کاهش می‌یابد. یکی از دلایل  این مساله این است که دخترانی که از سوی قوه قضاییه وارد بهزیستی می‌شوند از تعداد  پسران کمتر است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha