عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان‌اینکه وزیر جدید تعاون باید شفاف‌سازی در عملکرد صندوق‌های بازنشستگی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد تاکید کرد مجلس بر مرحله جدید اداره این وزارتخانه حساس خواهد بود.

آیا صندوق‌های بازنشستگی در آستانه ورشکستگی هستند؟/شفاف‌سازی عملکرد صندوق‌ها اولویت اصلی وزارت تعاون

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان‌اینکه وزیر جدید تعاون باید شفاف‌سازی در عملکرد صندوق‌های بازنشستگی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد تاکید کرد مجلس بر مرحله جدید اداره این وزارتخانه حساس خواهد بود.

به گزار سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علی کرد در مورد اظهارنظر برخی کارشناسان رفاه و تامین اجتماعی مبنی بر اینکه اگر وزیر جدید رفاه به صندوق‌های بازنشستگی با اولویت رسیدگی نکند به بحران و چالش اساسی تبدیل می‌شوند، گفت: این صندوق‌ها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقوله بسیار مهمی هستند، چرا که بسیاری از مردم در آنها عضویت دارند و تحت پوشش این صندوق‌ها قرار دارند.

نحوه خدمات‌رسانی صندوق‌های بازنشستگی شفاف، عملیاتی و با برنامه نیست

نماینده مردم خاش و نصرت آباد و میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون نحوه خدمات‌رسانی از سوی صندوق‌های بازنشستگی شفاف، عملیاتی و دارای برنامه تدوین شده نیست و این موضوع باعث نگرانی مردم شده است، همچنین یکی از محورهای استیضاح وزیر هم وجود این مشکل بود.

نبود شفافیت در عملکرد صندوق‌های بازنشستگی از محورهای استیضاح بود

وی تصریح کرد: پیش از این به وزیر کار این مهلت داده شده بود که در مورد نحوه فعالیت این صندوق‌ها، مدیران عامل، ترکیب هیات مدیره آنها و نحوه ورودشان به این صندوق‌ها و میزان دستمزدی که دریافت می‌کنند، شفاف‌سازی کند که تحقق نیافت، بنابراین نمایندگان برحسب رسالت و تعهدی که نسبت به وکلای خود دارند، استیضاح وی را کلید زده و به نتیجه رساندند.

نقش رانت و گرایش‌های سیاسی در انتخاب هیات مدیره صندوق‌های بازنشستگی باید مشخص شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اقداماتی که باید فرد جدیدی که به عنوان وزیر وارد این وزارتخانه می‌شود در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: وزیر کار جدید باید در گام اول به ایجاد اشتغال، تامین رفاه عمومی، تعیین عملکرد شستا و هیات مدیره آن و بهبود وضعیت صندوق‌های بازنشستگی بپردازد و مشخص کند اعضای هیات مدیره آنها چگونه و بر اساس چه معیاری و برای چه مدت زمانی انتخاب می‌شوند و اینکه تا چه اندازه در این مورد رانت یا گرایش‌های سیاسی اثرگذار بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا مجلس در مورد اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این حجم از بدنه و فعالیتی که دارد توسط وزیر جدید به ویژه در مورد شفاف‌سازی در نحوه انتخاب اعضای هیات مدیره صندوق‌های بازنشستگی و فعالیت آنها و میزان توجه به تجارب و شایسته سالاری در این حوزه حساس خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha