دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 25278
سلامت نیوز :متخصصان در یك مطالعه جدید تاكید كردند كه افراد مختلف باید در مصرف سویا دقت كنند چون این ماده غذایی با وجود خواصی زیادی كه دارد، می‌تواند در برخی موارد مضر باشد.

به گزارش ایسنا، دكتر رزا لوپز متخصص تغذیه در دپارتمان بهداشتی نیومكزیك دراین‌ باره خاطرنشان كرده است كه برای زنان مبتلا به سرطان سینه، خوردن سویا موجب تشدید سرطان می‌شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی سان نیوز، هم چنین كسانی كه در معرض خطر ابتلا به این سرطان هستند باید در مصرف آن مراقب باشند. علاوه بر این، برخی از پزشکان معقتدند كه رژیم‌ غذایی حاوی سویا به دلیل تاثیر در کاهش تعداد اسپرم‌ها (سلولهای جنسی نر) بر سیستم تولیدمثلی مردانه تاثیر منفی دارد.

به گزارش ایسنا، سویا محتوی تمام اسید آمینه‌های ضروری برای انسان بوده و منبعی از پروتئین محسوب می‌شود و در بهبود و درمان سرطان‌های کولون و پروستات نقش مهمی ‌دارد. با این وجود در یک تحقیق جدید بر روی موش‌های آزمایشگاهی، متخصصان دریافته‌اند که مصرف این ماده غذایی در مدت طولانی سطح هورمون جنسی مردانه موسوم به تستوسترون را به مقدار قابل توجهی در مقایسه با گروه کنترل کاهش می‌دهد. كاهش این هورمون در مردان موجب کاهش تولید اسپرم‌ها شده و از این رو می‌تواند تاثیر نامناسبی روی توان تولید مثلی مردان داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha