سلامت نیوز والدینی كه كودك مبتلا به دیابت دارند بویژه اگر مجبور باشند كودك خود را با پرستار در منزل تنها بگذارند، اغلب در شرایط استرس‌زایی قرار می‌گیرند و نگران كودك خود خواهند بود.

به گزارش ایسنا، كارشناسان انجمن دیابت امریكا می‌گویند والدینی كه كودك دیابتی دارند باید اطمینان پیدا كنند كه پرستار بچه آنها اصول مهم و اصلی در مورد نگهداری از این كودكان را به خوبی می‌دانند و از این اصول مطلع هستند.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، در این شرایط پرستار كودك باید بداند كه كنترل میزان قند خون در این كودكان ضروری است و والدین پیش از ترك منزل باید این كار را با پرستار تمرین كنند تا به درستی آن را یاد بگیرد.

پرستار كودك باید بداند كه سطح ایده‌آل قند خون، علائم هشدار دهنده ناشی از بروز مشكل احتمالی و نیز عكس العمل مناسب در صورت كاهش یا افزایش غیرطبیعی قند خون كدامند.

همچنین پرستار كودك باید بیاموزد كه چطور و به چه مقدار به كودك انسولین یا داروی مورد نیاز را بدهد و والدین موظف هستند این مورد را نیز با پرستار تمرین كنند.

بعلاوه توصیه می‌شود كه پرستار باید از وضعیت اورژانسی در كودك مبتلا به دیابت آگاه باشد و بتواند در صورت نیاز سریع به والدین دسترسی پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha