نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد ترکیب چند دارو می‌تواند در درمان عفونت‌های ناشی از باکتری‌های مقاوم به درمان موثر باشد.

ترکیب آنتی‌بیوتیک‌ها برای مقابله با باکتری‌های مقاوم

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد ترکیب چند دارو می‌تواند در درمان عفونت‌های ناشی از باکتری‌های مقاوم به درمان موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، بررسی‌ها حاکیست برخلاف باورهای سنتی در جوامع پزشکی، ترکیب چهار تا پنج دارو با یکدیگر می‌تواند در درمان عفونت‌های ناشی از باکتری‌های مقاوم موثر باشد.

مقاومت آنتی بیوتیکی یا آنتی میکروبی به شرایطی گفته می‌شود که بر اثر آن باکتری یا ویروس جهش ژنتیکی پیدا کرده و به دارو مقاوم می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) این پدیده را تهدید جدی برای سلامت عمومی در جهان عنوان کرده که مستلزم اقدامات تمامی بخش‌های دولت و جامعه است.

در آمریکا، مقاومت آنتی بیوتیکی نگرانی اصلی در حوزه سلامت عمومی به حساب می‌آید. هر سال، دست‌کم دو میلیون نفر از مردم این کشور به عفونت‌های مقاوم در برابر دارو مبتلا می‌شوند که مرگ بیش از ۲۳ هزار نفر را به دنبال دارد.

اکنون، محققان به راهکاری برای مقابله با این مشکل دست پیدا کرده‌اند. گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در بررسی‌های خود دریافتند که ترکیب چهار یا پنج آنتی بیوتیک می‌تواند در از بین بردن یا کند ساختن پیشرفت باکتری‌های مقاوم به دارو موثر باشد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، این یافته مغایر با این باور رایج است که ترکیب چنین داروهایی موثر نیست یا ترکیب آنتی بیوتیک‌های مختلف باعث می‌شود تاثیرگذاری دیگری از بین برود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha