رییس بیمارستان فارابی با بیان كه سال گذشته 20 نفر از مصدومان چشمی چهارشنبه سوری در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفتند، اظهار كرد: این در حالی است كه این افراد 20 تا 80 درصد از بینایی خود را از دست دادند.

سلامت نیوز :رییس بیمارستان فارابی با بیان كه سال گذشته 20 نفر از مصدومان چشمی چهارشنبه سوری در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفتند، اظهار كرد: این در حالی است كه این افراد 20 تا 80 درصد از بینایی خود را از دست دادند.

دكتر محمود جباروند در گفت وگو با  ایسنا، گفت: سال گذشته 100 نفر به علت آسیب‌دیدگی از ناحیه چشم در چهارشنبه سوری به بیمارستان فارابی مراجعه كردند كه چشم 20 نفر از آنان حتی تا سه بار عمل جراحی شد البته ممكن است دید این بیماران در آینده نیز به علت عوارض ناشی از تركش‌های مواد محترقه كاهش بیشتری پیدا كند.

وی با بیان اینكه كاهش شدید بینایی یك فرد مساوی با از دست رفتن یك سرمایه انسانی است، تاكید كرد: این گونه حوادث به جامعه نیز هزینه بسیار زیادی را تحمیل می‌كند و باعث می‌شود كه یك فرد كارایی خود را تا حد زیادی از دست بدهد.

وی توصیه كرد: اگر كسی در چهارشنبه سوری از ناحیه چشم آسیب دید به چشم او دست نزنید بلكه محافظی روی آن قرار داده و هرچه سریع‌تر مصدوم را به مراكز درمانی برسانید.

این فوق تخصص قرنیه تاكید كرد: افراد به هنگام چهارشنبه سوری تا حد امكان از تردد در خیابان‌ها خودداری كرده و به تماشای ترقه بازی نروند چرا كه رهگذران، 50 تا 60 درصد از افرادی را تشكیل می‌دهند كه در این روز دچار آسیب چشمی می‌شوند.

جباروند در پایان درباره میزان هزینه‌هایی كه به خانواده‌های مجروحان چشمی در چهارشنبه سوری تحمیل می‌شود، گفت: در بیمارستان‌های دولتی برای هرعمل جراحی روی چشم این بیماران باید از 50 تا 400 هزار تومان هزینه شود كه این رقم در بیمارستان‌های خصوصی به 5 تا 10 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha