سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اشتغال جوانان و مصونیت آنان از اعتیاد دو نگرانی پیش روی خانواده‌های ایرانی است، گفت: ۵ هزار تیم پیشگیری از اعتیاد در ۵ هزار محله استقرار یافته‌اند.

دو نگرانی خانواده‌های ایرانی

سلامت نیوز:سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اشتغال جوانان و مصونیت آنان از اعتیاد دو نگرانی پیش روی خانواده‌های ایرانی است، گفت: ۵ هزار تیم پیشگیری از اعتیاد در ۵ هزار محله استقرار یافته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم دوازدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد اظهار داشت: اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کشور است و خانواده‌ها فرا ری خود دو نگرانی عمده دارند که یکی مرتبط با اشتغال جوانان بوده و دیگری صیانت از آنها در مقابل اعتیاد است.

وی افزود: اگر جوانی دچار اعتیاد شود آسایش، آرامش و ثبات خانواده دچار مشکل می‌شود و هرچند بر اساس آمار شیوع‌شناسی در سال ۹۵، ۲ میلیون  ۸۰۰  هزار نفر مبتلا به اعتیاد هستند ولی خانواده به آنها گره خورده و تعداد افرادی که گرفتار این مسئله هستند زیادتر می‌شود.

محسنی بندپی با اشاره به اقدامات خوبی که در ستاد ملی کشور برای مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن انجام گرفته است، گفت: مصرف ماده مخدر و شرایط پیرامونی مصرف آن از لحاظ وضوح و ثبات باید مورد بررسی باشد؛ چراکه این دو مسئله اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین مقابله با عرضه مواد مخدر به دلیل اینکه کشورهای همسایه ما تلاش جهت تولید مواد مخدر دارند بسیار اهمیت داشته و امروزه بر اساس آمار اعلام‌شده در استان و مناطق هم‌مرز با افغانستان همچون هیرمند، نیمروز و... ۳۰۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: نیروی انتظامی در مقابله با عرضه مواد مخدر ایثارگرانه عمل کرده و در بعد درمان هم اقدامات خوبی انجام شده است و امروزه نیز الگوی دادگاه‌های درمان مدار نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه انجام‌گرفته توسط سازمان بهزیستی اضافه کرد: ۵ هزار تیم در ۵ هزار محله اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد انجام می‌دهند و این مسئله کار کمی نیست. در همین زمینه ۵۰۰ محله در استان‌های ویژه نیز مدنظر قرار دارند و تیم‌های پیشگیری در محیط‌های سربازی، دانشجویی و دانش‌آموزی نیز فعالیت می‌کنند.

محسنی بندپی با بیان اینکه ۸ تا ۹ هزار ظرفیت معتاد متجاهر در تهران افزایش یافته است، گفت: پیشگیری و مقابله با اعتیاد به هم‌افزایی دستگاه‌ها نیاز دارد و در صورت توجه به این مسئله موفقیت‌ها چندین برابر می‌شود.

وی برگزاری چنین همایش‌هایی را جهت پیشگیری و مقابله با اعتیاد مؤثر دانست و گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر امسال با بهزیستی در جهت جامعه‌پذیر کردن معتادان بهبودیافته اقدامات مؤثری انجام داده و در تهران هزار نفر و در کشور ۳ هزار مورد از این افراد به صورت موردی مشکلاتشان پیگیری می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha