رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت: تماس با ماهی‌های زینتی موجب بروز بیماری‌های روده‌ای، اسهال، استفراغ، تب روده‌ای و حساسیت‌های پوستی می‌شود.

سلامت نیوز : رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت: تماس با ماهی‌های زینتی موجب بروز بیماری‌های روده‌ای، اسهال، استفراغ، تب روده‌ای و حساسیت‌های پوستی می‌شود.

ایرج خسرو‌نیا در گفت‌وگو با فارس افزود: هر ساله در ایام نوروز دستفروشان اقدام به فروش ماهی‌های زینتی می‌كنند و به دلیل رعایت نكردن نكات بهداشتی تماس با این ماهی‌ها خطر بروز بیماری را در پی دارد.

وی گفت: بررسی‌های سال‌های اخیر نشان می‌دهد كه ماهی‌های قرمزی كه در آب‌های آلوده پرورش می‌كنند موجب انتقال میكروب به انسان‌ها می‌شود.

رئیس جامعه متخصصان داخلی افزود: ماهی‌های قرمز موجب بروز حساسیت‌های پوستی و حتی بیماری‌های روده‌ای می‌شود؛ میكروب‌ها از طریق مدفوع ماهی‌ها وارد آب می‌شود و بر اثر تماس به دست افراد انتقال پیدا می‌كند.

خسرونیا اضافه كرد: اگر دست‌ها به آب‌ ماهی‌های قرمز آلوده باشد و بعد از تماس خوب شسته نشده باشد، موجب بروز اسهال، استفراغ، تب روده‌ای و حساسیت‌های پوستی می‌شود.

خسرونیا گفت: كودكان باید از دست زدن به ماهی‌ها در تنگ آب اجتناب كنند و اگر دستشان به آب ماهی‌ها خورد فوراً با آب و صابون بشویند تا آلودگی‌ها از بین رود.

وی افزود: در ایام نوروز تماس مردم با ماهی‌های قرمز زیاد است، بهتر است افراد ماهی‌ها را با توری تهیه كنند و حتی الامكان از دست زدن به آنها خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha