چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 252884

مطالعات محققان دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد هورمونی که تا امروز تصور می شد در افزایش فشار خون نقش دارد، در افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 نیز موثر است. این دستاورد در ساخت داروهای موثر حائز اهمیت است.

شناسایی هورمونی که در دیابت و فشار خون نقش دارد

سلامت نیوز: مطالعات محققان دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد هورمونی که تا امروز تصور می شد در افزایش فشار خون نقش دارد، در افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 نیز موثر است. این دستاورد در ساخت داروهای موثر حائز اهمیت است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، این هورمون آلدوسترون (aldosterone) نام دارد و مطالعات جدید محققان دانشگاه اوهایو نشان می دهد افزایش سطح این هورمون علاوه بر ارتباط آن با فشار خون بالا ، نقش مهمی در بروز دیابت ایفا می کند.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،آلدوسترون توسط غدد فوق کلیوی تولید می شود و از سال ها قبل با این عنوان شناخته می شود که در افزایش فشار خون نقش دارد، مطالعات جدید نشان می دهد این هورمون در افزایش مقاومت به انسولین موثر است و ترشح انسولین از پانکراس را مختل می کند و به همین دلیل در بروز دیابت نوع 2 نقش دارد.
محققان به منظور بررسی این هورمون هزار و 600 نفر را به مدت 10 سال تحت نظر قرار دادند و دریافتند احتمال ابتلای افرادی با سطح بالای این هورمون به دیابت، بیش از دو برابر است و بر اساس ژنتیک فرد این احتمال می تواند حتی بیشتر باشد.


این دستاورد علمی گام مهمی در جهت تولید داروهای جدید درمان دیابت و فشار خون بالاست.
نتایج این مطالعه در نشریه American Heart Association منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha