دومین همایش سراسری "نقش دین در بهداشت روان" اول تا سوم اردیبهشت ماه امسال در محل سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشكی ایران برگزار می‌شود.

دبیر این همایش با بیان این مطلب گفت: این همایش باهمت معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی ایران، انستیتو روانپزشكی تهران و مركز تحقیقات بهداشت روان و با همكاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دیگر مراكز علمی و دینی كشور برگزار می‌شود.

"جعفر بوالهری" روز چهارشنبه به خبرنگار علمی ایرنا گفت: این همایش با مشاركت استادان و محققان معتبر حوزه و دانشگاه برگزار شده و دارای امتیاز بازآموزی برای همه پزشكان كشور و روان شناسان عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان داشت: "نقش‌دین،نگرش و اعتقادات دینی و اسلامی در پیشگیری اولیه و ارتقا بهداشت روان"، "روان شناسی دینی واسلامی، روان شناسی و دین، روان شناسی جوامع و رفتار ملی مذهبی" از جمله محورهای این همایش است.

وی اظهار داشت: از دیگر محورهای این همایش می‌توان به "مشاوره، درمان و توان بخشی و رویكرد مذهبی"، "مشاوره، درمان و توان بخشی و رویكرد معنوی، دینی و اسلامی" اشاره كرد.

"دین، اخلاق و بهداشت روان"،"خانواده، بهداشت روان و دینداری"، "ابزارها و روش‌ها، اخلاق و بهداشت روان"، "دین و یافته‌های جدید علوم اعصاب" و "آسیب شناسی خشونت با رویكرد دینی" از دیگر محورهای این همایش است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha