سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از خروج از بنگاه‌داری و خرید سهام‌هایی که سودشان تضمین شده است به عنوان استراتژی وزارت کار در جهت احیای صندوق‌های بازنشستگی یاد کرد.

استراتژی جدید وزارت کار برای احیای صندوق‌های بازنشستگی

سلامت نیوز:سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از خروج از بنگاه‌داری و خرید سهام‌هایی که سودشان تضمین شده است به عنوان استراتژی وزارت کار در جهت احیای صندوق‌های بازنشستگی یاد کرد.

انوشیروان محسنی بندپیانوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در مورد برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای احیای صندوق‌های بازنشستگی که در معرض بحران مالی قرار دارند، گفت: یکی از اهدافی که باید برای بهبود وضعیت این صندوق‌ها دنبال شود خروج از بنگاه‌داری و پیوستن به یک نظام سهام‌داری است تا بتوان از این طریق از حقوق بازنشستگان و افرادی که پولشان در زمینه ایجاد این بنگاه‌ها سرمایه‌گذاری شده است، صیانت و حفاظت کرد.


وی ادامه داد: یکی از استراتژی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت رفع مشکل صندوق های بازنشستگی این است که نسبت به تعیین تکلیف بنگاه‌هایی که واقعا زیان ده هستند و زیان انباشته دارند، اقدام کنیم تا از این حالت جلوگیری کنیم.


محسنی بندپی با اشاره به دیگر برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بهبود وضعیت صندوق‌های بازنشستگی، تصریح کرد: برنامه بعدی این وزارتخانه این است که در فرابورس خود را از حالت هیات مدیره‌ای بودن خارج کند که در این مورد دردسری نداشته باشد، همچنین نسبت به خرید سهام‌هایی که سودشان تضمین شده و تجربه هم نشان داده و در بورس هم اعلام شده است، اقدام کند.


سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: بی‌تردید سود احتمالی حاصل از این سهام‌های خریداری شده در جهت حمایت از صندوق‌های بازنشستگی هزینه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha