دولت به دارو و تجهیزات پزشکی بودجه جداگانه اختصاص داده ولی امکاناتی برای پرستاران تدارک ندیده است

سلامت نیوز: محمد شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستار ایران؛ اظهار کرد: متأسفانه وضعیت مالی پرستاران با توجه به کار زیاد و سختی حرفه‌ مطلوب نیست و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی در زندگی‌ آنها شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: میزان حقوق دریافتی پرستاران بابت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیمارانف اوایل سال و در زمانی که دلار در حدود 4200 تومان بود، ماهیانه 600 دلار بود ولی در حال حاضر ارزش حقوق آنها به 200 دلار کاهش پیدا کرده است.

شریفی‌مقدم تأکید کرد: قدرت خرید پرستاران به دلیل ثبات میزان دریافتی‌ و افزایش نرخ ارز کاهش و نسبت به سال گذشته ارزش پول آنها به یک چهارم کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص معوقات پرستاران ادامه داد: معوقات پرستاران شامل اضافه‌کاری اجباری، کارانه، یکساله شده است و اکنون همکاران ما بیش از یکسال است که اضافه کاری و مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

دبیرکل خانه پرستاری ایران گفت: دولت به دارو و تجهیزات پزشکی بودجه جداگانه اختصاص داده است ولی امکانات خاصی برای پرستاران تدارک ندیده است و این مسئله باعث ایجاد فشار به آنها می‌شود.

شریفی مقدم ادامه داد: به دلیل مشکلات مالی بسیاری از پرستاران برای یافتن کار به کشورهای استرالیا، کانادا و حتی حوزه خلیج فارس مهاجرت می‌کنند و طبق آخرین آمار بیش از 180 پرستار فقط به کشور استرالیا مهاجرت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: به دلیل کمبود بودجه، دولت توانایی جذب نیروی پرستار را ندارد به همین دلیل کمبود این افراد در بخش‌های مختلف محسوس است و همین مسئله به دلیل کار زیاد کیفیت خدمات را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

                                                                                                            
                                                                                   
                                                                                                                

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha