نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد مراقبت های ضعیف بهداشتی و سلامت سالانه موجب مرگ حدود ۵ میلیون نفر در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط می شود.

ارتباط کیفیت پایین بهداشت و سلامت با مرگ سالانه ۵ میلیون نفر

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد مراقبت های ضعیف بهداشتی و سلامت سالانه موجب مرگ حدود ۵ میلیون نفر در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه هاروارد در این مطالعات دریافتند ۳.۶ میلیون نفر دیگر نیز به دلیل عدم دسترسی به مراقبت های بهداشت و سلامت جان شان را هرساله از دست می دهند.

به گفته محققان، درحالیکه بسیاری از این کشورها روند پیشرفت خوبی در زمینه دسترسی به مراقبت های بهداشتی داشته اند، اما یافته ها نشان می دهد کیفیت ضعیف مراقبت های بهداشتی بیش از دسترسی ضعیف به این خدمات موجب مرگ و میر می شود.

طبق این یافته ها، شمار مرگ و میرهای جهان در سال به دلیل مراقبت های بهداشتی کم کیفیت، ۵ برابر بیشتر از تعداد مرگ های ناشی از HIV/ایدز (۱ میلیون) و بیش از سه برابر مرگ ناشی از دیابت (۱.۴ میلیون) است.

مراقبت سلامت با کیفیت ضعیف دلیل اصلی مرگ ناشی از بیماری های قابل درمان از جمله ۸۴ درصد مرگ های قلبی-عروقی، ۸۱ درصد بیماری های قابل پیشگیری با واکسن، ۶۱ درصد مشکلات نوزادان، و نیمی از مشکلات بارداری و زایمان، سوانح جاده ای، بیماری سل، HIV و سایر بیماری های عفونی است.

دسترسی ضعیف به بهداشت و درمان، فاکتور نسبتا بزرگی در مرگ های ناشی از سرطان (۸۹ درصد)، مشکلات روانی و عصبی (۸۵ درصد)، و مشکلات مزمن تنفسی (۷۶ درصد) نیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha