معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: شاخص تعداد بیمار به تخت دیالیز در كشور، چهار و نیم به یك است یعنی هر چهار تا پنج بیمار از یك تخت دیالیز استفاده می كنند.
 
حسن امامی رضوی در گفت و گو با ایرنا كه به مناسبت روز جهانی كلیه - 10 مارس برابر 19 اسفندماه جاری- انجام شد، این شاخص را مطلوب ارزیابی كرد و افزود:‌ این شاخص مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی است.
وی بدون اشاره به آمار بیماران كلیوی و همچنین شمار تخت های این دسته از بیماران در كشور یادآور شد: این درحالی است كه چهار سال پیش، برای هر شش بیمار دیالیزی كشور، یك تخت دیالیز وجود داشته است.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینكه پیوند كلیه به طور كامل در همه استان های كشور انجام می شود، ادامه‌ داد: پوشش تخت های دیالیز در كشور گسترش یافته به طوری كه در دو سال اخیر، یك هزار تخت دیالیز به تخت های دیالیز كشور افزوده شده است.
رضوی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در باره كمبود تخت دیالیز در استان البرز نیز گفت: استان البرز به تازگی از استان تهران، منفك شده بنابر این ممكن است نگرانی هایی در زمینه كمبود تخت های دیالیز در این استان وجود داشته باشد.
وی افزود: برنامه ای در وزارت بهداشت در دست اقدام است تا در دو ماه آینده مشكل كمبود تخت های دیالیز در این استان برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha