رژیم غذایی ضدالتهابی می‌تواند موجب عارضه‌ای به نام پروریگو پیگمنتوزا ‌شود که معمولاً به آن کهیر‌های کتونی می‌گویند. دررژیم‌های کتوژنیک، افراد بیشتر تصمیم می‌گیرند نان و پاستا را با غذا‌های پُرچرب مثل کره بادام زمینی جایگزین کنند.

فواید رژیم غذایی «کتوژنیک» برای پوست

سلامت نیوز:رژیم غذایی ضدالتهابی می‌تواند موجب عارضه‌ای به نام پروریگو پیگمنتوزا ‌شود که معمولاً به آن کهیر‌های کتونی می‌گویند. دررژیم‌های کتوژنیک، افراد بیشتر تصمیم می‌گیرند نان و پاستا را با غذا‌های پُرچرب مثل کره بادام زمینی جایگزین کنند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،کاهش وزن سریعی که خیلی از افراد در رژیم‌های کتوژنیک به آن می‌رسند، انگیزه‌ای شایع است اما تأثیر این رژیم‌ها روی پوست هنوز کاملاً مشخص نیست. عده‌ای گزارش می‌کنند که با این رژیم، پوستشان شفاف ‌تر و روشن‌تر شده است در حالی که عده‌ای دیگر با کهیر‌های قرمز و خارش‌دار در قسمت بالاتنه روبه رو می‌شوند.

 

دررژیم کتوژنیک، به جای کربوهیدرات، چربی‌ها  می سوزد و احساس سیری بیشتری می کنید. با افزودن چربی‌های بیشتر به رژیم غذایی و حذف کربوهیدرات‌ها، بدن را در یک حالت طبیعی متابولیک قرار می‌دهید که به آن کتون زدگی می‌گویند و طی آن، بدن چربی‌ها را به کتون‌ها تبدیل می‌کند و کتون‌ها به جای پروتئین و کربوهیدرات‌ها تبدیل به منبع اصلی انرژی می‌شوند و از لحاظ تئوریک کاهش وزن خواهید داشت.
فواید رژیم غذایی کتوژنیک چیست؟
هر چند رژیم کتوژنیک در اصل برای کمک به کنترل صرع در کودکان به وجود آمد اما مقاله‌ها و توصیه‌های بعدی تصریح کردند که افزایش مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات می‌تواند راهی مؤثر برای کنترل سرطان و کاهش قند خون در دیابت نوع دوم باشد؛ اما این روزها، کاهش وزن معروف‌ترین نتیجه‌ای است که درباره رژیم‌های کتوژنیک مطرح است.
عوارض ناخوشایند
کاهش مصرف کربوهیدرات می‌تواند مجبورتان کند فیبر خیلی کمی مصرف و در نتیجه مشکلاتی در گوارش تان پیدا کنید.
 یبوست مشکلی رایج در رژیم کتوژنیک است چون مصرف غذا‌های فیبردار، میوه و سبزی بسیار محدود می‌شود. از همه مهم‌تر، محدودکننده بودن رژیم کتوژنیک می‌تواند موجب اختلال خوردن در برخی افراد شود از این رو رژیم کتوژنیک به آن‌هایی که سابقه‌ اختلال خوردن دارند، توصیه نمی‌شود.
تاثیر روی پوست
اگر رژیم کم کربوهیدرات به درستی اجرا شود، می‌تواند اثر خوبی روی پوست بگذارد یعنی با حذف کربوهیدرات‌های ساده و افزایش مصرف چربی‌های سالم می‌توانید التهاب‌های اضافه بدن را هدف بگیرید. التهاب، عامل اصلی بروز آکنه است. این کربوهیدرات‌های ساده هستند که التهاب ایجاد می‌کنند. وقتی شما التهاب را در بدنتان کاهش می‌دهید، می‌توانید اثرش را روی پوست ببینید، چون پوست تان درخشان‌تر و کمتر ملتهب می‌شود.
افزایش مصرف چربی چه اثری روی پوست دارد؟
اسید‌های چرب امگا ۳ برای پوست و مو بسیار مفیدند. خیلی از افراد نگران این هستند که مصرف زیاد چربی باعث بروز آکنه می‌شود اما این‌طور نیست. باز هم نکته این جاست که در رژیم کتوژنیک مجاز نیستید هر نوع چربی مصرف کنید.
رژیم کتوژنیک برای پوست خوب است یا بد؟
هر چند رژیم کتوژنیک این ظرفیت را دارد که آکنه را برطرف کند اما این اثر هنوز تضمین شده نیست، چون صرف نظر از همه‌ این حرف‌ها، پوست هر کسی متفاوت است.افزایش مصرف چربی‌های سالم مثل سالمون و گردو به برطرف شدن خشکی پوست، خارش پوست و پوسته شدن آن کمک می‌کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha